دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بدهی‌های آمریکا به مرز ۵۰ تریلیون دلار می‌رسد

بدهی‌های آمریکا به مرز ۵۰ تریلیون دلار می‌رسد
بانک آمریکا (BoA) در یادداشتی با استناد به داده‌های دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که بدهی ملی ایالات متحده ممکن است طی دهه آینده ۲۰ تریلیون دلار افزایش یابد.
کد خبر : 878374

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از راشاتودی، بانک آمریکا (BoA) در یادداشتی با استناد به داده‌های دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که بدهی ملی ایالات متحده ممکن است طی دهه آینده ۲۰ تریلیون دلار افزایش یابد. بر اساس این پیش‌بینی، بدهی عمومی فعلی که تقریباً ۳۳.۶ تریلیون دلار است با سرعتی در حال رشد است که احتمالاً برای ۱۰ سال آینده به روزانه ۵.۲ میلیارد دلار خواهد رسید. این یعنی بدهی آمریکا تا سال ۲۰۳۳ به حدود ۵۴ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گفته بانک BoA، یکی از عواملی که منجر به افزایش بیشتر بدهی‌ها می‌شود، افزایش شدید کسری بودجه فدرال است که امسال با جهش ۳۲۰ میلیارد دلاری به ۱.۷ تریلیون دلار رسید و وزارت خزانه داری را مجبور به فروش تریلیون‌ها دلار اوراق قرضه جدید کرد. این بانک خاطرنشان کرد که افزایش پرداخت‌های بهره سالانه ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه نیز بر بودجه فدرال و افزایش کسری‌ها تأثیر گذاشته است.

مایکل هارتنت، استراتژیست سرمایه گذاری بانک آمریکا در این پیش‌بینی خاطرنشان کرد: بدهی عمومی ایالات متحده آمریکا، بیشتر از مجموع تولید ناخالص داخلی چین، ژاپن، آلمان و هند است. با این حال، او هشدار داد که بعید است واشنگتن وام‌ها را حتی در صورت مهار کسری بودجه فدرال متوقف کند؛ زیرا استقراض به عنوان وسیله‌ای برای تقویت رشد اقتصادی و کمک به گردش پول در نظر گرفته می‌شود.

هارتنت افزود: احتمالاً بانک‌های مرکزی ممکن است در سال‌های آینده از طریق تسهیل کمی و معرفی کنترل منحنی بازده به دولت‌ها کمک کنند.

ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ از سقف بدهی خود که به طور قانونی ۳۱.۴ تریلیون دلار تعیین شده بود، فراتر رفت. پس از ماه‌ها هشدار در مورد عدم انجام تعهدات قریب الوقوع و فاجعه آمیز اقتصادی خزانه داری ایالات متحده، رئیس جمهور جو بایدن در ژوئن لایحه بدهی دو حزبی را امضا کرد که به این محدودیت اجازه می‌داد تا ژانویه ۲۰۲۵ برداشته شود. این عملاً به دولت این امکان را داد که تا سال آینده بدون محدودیت استقراض کند. کمتر از دو هفته پس از تصویب این لایحه، بدهی به ۳۲ تریلیون دلار افزایش یافت و از آن زمان تاکنون در حال افزایش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: امریکا بدهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته