دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۴۷؛

انتقال دانش فنی چیست؟

انتقال دانش فنی چیست؟
انتقال دانش فنی نوعی قرارداد است که در آن صاحب فناوری براساس قراردادی، فناوری خود را برای مدت تعیین شده به گیرنده عرضه می‌کند.  
کد خبر : 878770

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، اکنون کسب و کارها و انتقال دانش در حال تبدیل به موضوع مشترک در ادغام و خرید هستند. انتقال دانش به انتقال پلتفرم تکنولوژیکی، تجربه بازار، تخصص مدیریت، پیشرفت فرهنگ سازمانی و سایر سرمایه‌های فکری که می‌تواند صلاحیت شرکت‌ها را بهبود بخشد، اطلاق می‌شود.

از آن جایی که مهارت‌های فنی و دانش، دارایی‌های بسیار مهمی برای صلاحیت شرکت‌ها در رقابت جهانی هستند، انتقال دانش ناموفق تأثیر منفی بر شرکت‌ها دارد و منجر به ادغام خرید گران و وقت گیر و عدم ایجاد ارزش برای شرکت‌ها می‌شود.

با حرکت اقتصادهای توسعه یافته از یک منبع براساس تولید مبتنی بر دانش، بسیاری از دولت‌های ملی به‌طور فزاینده‌ای دانش و نوآوری را به عنوان نیروهای محرک قابل‌توجه رشد اقتصادی،  توسعه اجتماعی و ایجاد شغل تلقی می‌کنند.

انتقال فناوری در خدمت پیوستن به تحقیقات با محصولات دنیای واقعی است که می تواند منافع جامعه، راه حل هایی برای مشکلات و در عین حال، سودآوری ایجاد کند که می تواند برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته