دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تسهیل‌گری از جنس تأمین مالی؛

نقش صندوق نوآوری اجتماعی در اکوسیستم کسب و کارهای اجتماعی

نقش صندوق نوآوری اجتماعی در اکوسیستم کسب و کارهای اجتماعی
صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی به عنوان سرمایه‌گذار و حامی رویداد نوپیا، گام مهمی در دستیابی به رسالت و مأموریت اصلی خود برداشت.
کد خبر : 878821

به گزارش خبرنگار پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی به عنوان سرمایه‌گذار و حامی رویداد نوپیا، گام مهمی در دستیابی به رسالت و ماموریت اصلی خود یعنی کمک به گسترش فعالیت‌های اجتماعی نوآورانه و حمایت از فعالان این حوزه برداشت.

علی اصغر سعدآبادی مدیرعامل صندوق نوآوری اجتماعی در دومین رویداد نوپیا و در بخش سکوی نوپیا ویژه ارائه‌ فعالان حوزه نوآوری اجتماعی، 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 10 میلیارد تسهیلات مالی را در اختیار منتخبان قرار داد.

در پایان رویداد مقرر شد تا دیگر شرکت‌کنندگان در صورت درخواست از مزایای تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف 200 میلیون تومان بهره‌مند شوند.

صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی، سال 1399 با هدف کمک به توسعه و ارتقای فعالان اجتماعی و کمک به رفع معضلات اجتماعی در ایران، راه‌اندازی شد.

با توجه به نبود چنین نهادی در این حوزه و فقدان حمایت‌های لازم، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی برای رفع بخشی از دغدغه مالی فعالان اجتماعی و حمایت و تأمین مالی ایشان تشکیل شد.

صندوق از طریق ارائه خدماتی در چهار دسته کلی از قبیل: عاملیت و کارگزاری، ضمانت نامه، تسهیلات مالی و سرمایه گذاری و مشارکت، خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته