دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درس بزرگی که تیم ملی باید از بازی با هنگ کنگ گرفته باشد/ انتقاد به جا بازیکنان تیم ملی برای جلوگیری از یک اتفاق تلخ

درس بزرگی که تیم ملی باید از بازی با هنگ کنگ گرفته باشد  انتقاد به جا بازیکنان تیم ملی برای جلوگیری از یک اتفاق تلخ
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته انتقاداتی را به بازیکنان تیم ملی وارد کرد که البته قبلا گریبان تیم ملی ایران را در مسابقات مختلف گرفته بود.
کد خبر : 879535

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی ایران در اولین بازی در انتخابی جام جهانی 2026  در هر نیمه دو گل وارد دروازه هنگ کنگ کرد و در نهایت با ۴ گل و به راحتی از سد این تیم گذشت.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی کشورمان طبق عادتی که در مصاحبه هایش همواره دارد می گوید بازی شاگردانش دو نیمه متفاوت داشته است اما مقابل هنگ کنگ بازی تیم ملی دو نیمه متفاوت نداشت و ملی پوشان در هر نیمه دو بار در بازی حریف را گشودند تا خیال خود را راحت کنند. به طور معمول و طبیعی پیروزی در دیدارهایی که حریف تیم ملی خیلی حرفی برای گفتن ندارد و از نظر فنی ارجحیت و یا برابری با ملی پوشان ندارند، خیلی دلچسب نیست و فوتبالدوستان را راضی نمی‌کند.

شاید به همین دلیل هم بود که استقبال چندان خوبی از بازی تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ انجام نشد و حتی خود قلعه نویی هم از این برد رضایت نداشت و در طول بازی بارها علیه ملی پوشان خشم خود را نشان داد، اما به طور حتم بازی دوم ما در تاشکند که سی‌ام آبان ماه برگزار می‌شود، سخت‌تر و سنگین‌تر از بازی اول خواهد بود و ملی‌پوشان اصلاً نباید حریف را در خانه‌اش دست کم بگیرند.

بازی با هنگ کنگ را سردار آزمون برای تیم ما راحت‌تر کرد. او با دو گل زود هنگام نشان داد که این روز‌ها آماده است و البته بعد از آن هم شاهد فرصت سوزی ملی‌پوشان بودیم، اما با دو گلی که توسط طارمی و رضاییان به ثمر رسید، پیروزی ایران پرگل‌تر شد.

شاگردان امیر قلعه نویی قاعدتاً کار سختی برای عبور از این مرحله ندارند، اما قطعاً در مراحل بعدی شرایط کمی سخت‌تر خواهد شد. فراموش نکنیم که دغدغه این روز‌های فوتبال ملی ما جام ملت‌های آسیاست که همه انتظار دارند تیم ایران با تمام قوا به مصاف حریفان برود و به فینال این رقابت‌ها صعود کند. سرمربی تیم ملی در نکات مصاحبه شب گذشته خود به موضوع شکم سیری بازی کردن بازیکنان اشاره کرد که با این مساله آنها را از خواب بیدار کند. در دوره گذشته جام ملت های آسیا تیم ملی توان قهرمانی داشت اما یک اشتباه بچه گانه مقابل ژاپن شیرازه تیم را بر هم ریخت و جام را از دستان ایرانی ها دور کرد و به همین علت قلعه نویی به بازیکنان تیم ملی تشر می زد که باید در مقابل هر حریفی جدیت داشته باشند.

درس بزرگی که تیم ملی باید از بازی با هنگ کنگ گرفته باشد/ انتقاد به جا بازیکنان تیم ملی برای جلوگیری از یک اتفاق تلخ

قلعه نویی حتی در بازی ساده مقابل هنگ کنگ از ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد تا نشان بدهد که خیلی اهل میدان دادن به نیمکت نشینان و جوان‌تر‌ها حداقل در ترکیب اصلی نیست و برای او حتی در دیدار با تیمی مثل هنگ کنگ نتیجه خیلی اهمیت دارد.البته شاید نیمی از ذهن او همان جام ملت های آسیا باشد. به هر حال تیم ملی تا شروع جام ملت های آسیا دیگر بازی تدارکاتی قابل توجهی ندارد. 

شاگردان قلعه نویی در 30 آبان دومین بازی انتخابی جام جهانی را برگزار می کنند و سپس 8 روز قبل از شروع جام ملت ها در دوحه به مصاف اندونزی می روند. شاید امیر قلعه نویی به نوعی حق داشته باشد حتی در بازی های ساده هم نخواهد مطلق دست به جوانگرایی بزند. هر چه باشد او باید تیم ملی را برای جام ملت ها آماده کند.

جامی که تمامی حامیان و منتقدان قلعه نویی چشم به آن دوخته اند و می خواهند این بار طلسم ناکامی های ایران در آسیا شکسته شود. او اگر چنین هدفی در سر دارد شاید حق داشته باشد با چنین امکاناتی برای رسیدن به دوحه به دنبال هماهنگ تر کردن همین بازیکنان درترکیب باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته