دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: نیازمند برنامه‌های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار هستیم

خسروپناه: نیازمند برنامه‌های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار هستیم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرهنگ کارکردن باید به ارزش تبدیل و جلوی هدررفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفته شود.
کد خبر : 879613

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتمین نشست شورای هماهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع راهبری میز فرهنگ کار، اظهار کرد: فرهنگ کار در آیات و روایات ما بسیار مورد تأکید بوده است و کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این خصوص صورت گرفته است. باید از این منبع عظیم و در دسترس استفاده کرد و آن را مبنای عمل میز فرهنگ کار قرار داد.

وی با مروری بر تجربیات نسل‌های گذشته در انجام کار از سنین کودکی افزود: باید فرهنگ کار کردن به ارزش تبدیل شود و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفت.

خسروپناه گفت: برخی افراد دنبال کار‌های کم زحمت و آسان هستند، درصورتی‌که کار کردن توانایی‌های بسیاری برای انسان شکوفا می‌کند و تأثیرات فردی قابل‌توجهی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از استماع گزارش میز فرهنگ کار و شرح بسته‌های اجرایی تدوین‌شده، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد فرهنگی و اجتماعی و دبیر میز، ابراز امیدواری برای بهره‌مندی این میز از نخبگان فرهنگ کار، خواستار تبدیل اقدامات تدوین‌شده به پروژه‌های مشخص و قابل‌سنجش برای بسته عملیاتی فرهنگ کار شد تا نهاد‌های مربوط اقدامات لازم را انجام دهند.

 تأمین بودجه برای اقدامات فرهنگی، امری مهم و ضروری است

محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه ضمن تبیین فرآیند‌های اجرایی میز‌های تخصصی در ستاد گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ کار و براساس صراحت‌های قانونی که به‌خصوص در نقشه مهندسی فرهنگی کشور وجود دارد و نیز همکاری خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌ویژه معاون فرهنگی این وزاتخانه، چکشیان، میز فرهنگ کار ازجمله موضوعات اولویت‌دار ستاد فرهنگی و اجتماعی است و گام‌های خوبی برای تدوین بسته‌های اجرایی برداشته است.

وی افزود: بر اساس سوابق گذشته تأمین بودجه برای اقدامات فرهنگی، امری مهم و ضروری است و نیاز است در گام بعدی برای بسته‌های اجرایی بودجه متناسب نیز برآورد شده و محل‌های تأمین این بودجه نیز بررسی و تعیین شود.

محمد چکشیان، دبیر میز تخصصی فرهنگ کار با اشاره به تأکید‌های مقام معظم رهبری بر اهمیت منزلت کار در جامعه، گفت: با توجه به‌ضرورت گفتمان‌سازی در مسئله فرهنگ کار، میز تخصصی فرهنگ کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا موضوع فرهنگ کار و تلاش به‌عنوان گفتمان غالب بین مدیران ارشد کشور شکل گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بسته‌های اجرایی تدوین‌شده در میز فرهنگ کار افزود: براساس این بسته‌های اجرایی، برای هر یک از اقدامات دستگاه‌ها و نهاد‌هایی مسئولیت پذیرفته‌اند تا با مشارکت و هم‌افزایی مراحل اجرایی‌سازی این بسته سیاستی را پیش برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته