دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

نخستین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده

نخستین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده
نخستین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده در تاریخ ۲ آذر ۱۴۰۲ در لبیک به رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (علیه السلام) برگزار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
کد خبر : 880294

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جهان امروز شتابان مسیر حرکت از سادگی به پیچیدگی را طی می‌کند بر همین اساس هر روز نسبت به روز پیش از خود پیچیده و نسبت به فردای خود ساده است. این پیچده شدن در تمامی ابعاد و جوانب در حال پدیدار شدن است، بویژه در مسائل مرتبط با امنیت ملی و قدرت نظامی کشورها.

رهبری معظم انقلاب سال پیش در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری فرمودند:

«امروز هوشمندسازیِ تمامِ حرکاتِ نیرو‌های مسلّح از جمله ابزار‌های نظامی، سلاح و حتّی مهمّات یکی از مسائل مهم است. یا پیشرفت‌های پژوهشی و علمی در نیرو‌های مسلّح که این، تقویت نیرو‌های مسلّح است. یا طرّاحی بازی‌های پیچیده‌ی جنگ ترکیبی. امروز جنگ‌های دنیا جنگ‌های ترکیبی است. میدانید؛ جنگ سخت و جنگ نرم و جنگ فکری و جنگ فرهنگی و جنگ با سلاح‌های گوناگون و جنگ شناختی و امثال این‌ها با همدیگر مایه‌ی تهاجم به یک ملّت یا یک کشور است. بازی‌های جنگ بایستی بتواند همه‌ی این لایه‌ها را با شیوه‌های نو، با شیوه‌های روزآمد، ان‌شاء‌الله تأمین کند.» حضرت آیت الله خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی: ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

نخستین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده

حال براساس بیانات مقام معظم رهبری دانشگاه افسری امام علی (علیه السلام) در راستای افزایش سطح دانشی، علمی و پژوهشی دانشگاه‌های افسری و همچنین در جهت نقشه جامع علمی و دانش بنیان نمودن نیروی زمینی ارتش در نظر دارند، اولین همایش ملی «فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده» را دوم آذرماه برگزار نماید.

مهم‌ترین محور‌های همایش

- علوم پایه و فناوری‌های همگرا در جنگ‌های آینده، فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در فرماندهی و مدیریت جنگ‌های آینده

-  فناوری‌های نوین حوزه فنی و مهندسی در جنگ‌های آینده

- رویکرد‌ها و رهیافت‌های نوین مدیریتی و راهبردی در جنگ‌های آینده


سازمان‌‌‌ها و نهادهای مهمی در برپایی این نشست همکاری و حمایت کرده اند که می توان از مبان آن ها به دانسگاه آزاد اسلامی اشاره نمود.این همایش بسبب اهمییت در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و پایگاه اطلاعات علمی سیویلیکا نمایه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته