دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1402 - 10:35
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر امور خارجه: به دلیل تأخیر در صدور ویزا توسط آمریکا نتوانستیم در نشست شورای امنیت حاضر شویم

وزیر امور خارجه: به دلیل تأخیر در صدور ویزا توسط آمریکا نتوانستیم در نشست شورای امنیت حاضر شویم
حسین امیرعبداللهیان گفت: آمریکایی‌ها ساعت یک بامداد امروز به من و همکارانم ویزا دادند که با توجه به برگزاری نشست در ساعت ۰۹:۳۰ در نیویورک، عملاً امکان حضور من در این نشست فراهم شد.
کد خبر : 881949

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بود سفر رسمی حجت‌الاسلام رئیسی به آنکارا انجام شود اما به دلیل برگزاری نشست شورای امنیت سازمان‌ملل درخصوص وضعیت غزه و دعوت از وزرای خارجه ایران و ترکیه، در تماس تلفنی دو رییس جمهور توافق شد که این سفر چند روز دیگر انجام شود و اولویت اول به نشست شورای امنیت اختصاص پیدا کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا یک بامداد به وقت ایران به هیئت ایرانی روادید ارائه کرد و عملا امکان حضور در نشستی که صبح امروز برگزار می شود، فراهم نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست امروز سازمان ملل هم گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند.

وی همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته