دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باحضور معاون علمی؛

داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید ایرانی رونمایی شد

داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید ایرانی رونمایی شد
داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید تولید شده در شرکت دانش‌بنیان ایرانی، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری رونمایی شد.
کد خبر : 883672

به‌گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز همزمان با سفر آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور  به استان البرز از نمونه ساخت داخل داروی سیکلوفسفاماید رونمایی شد. این محصول دانش‌بنیان با عنوان تجاری اندوکسینا در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ توسط شرکت دانش‌بنیان نانوداروی الوند تولید شده است.

محصول‌دانش‌بنیان تولیدشده، کالای تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد. با داخلی سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در آینده زمینه صادرات نیز فراهم خواهد شد. میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو ۴۰۰هزار دوز  است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.
 
داروی تولید‌شده با کیفیتی مشابه و هم‌تراز نمونه آمریکایی به بازار دارویی کشور عرضه می‌شود و با تولید سیکلوفسفاماید ساخت داخل، ایران در شمار پنج کشور دارنده فناوری تولید این داروی ضد سرطان قرار خواهد گرفت.
سیکلوفسفاماید، دارویی تزریقی است که در ترکیب با سایر داروهای شیمی‌درمانی برای درمان سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان خون ،تخمدان، پستان، چشم و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته