دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران کشور:

رشد ۱۳۵ درصدی مقالات در یک سال اخیر/ ارتباطات علمی ایران با همه دانشگاه‌های جهان تقویت می‌شود

رشد ۱۳۵ درصدی مقالات در یک سال اخیر  ارتباطات علمی ایران با همه دانشگاه‌های جهان تقویت می‌شود
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: رشد خوبی را در مباحث پژوهشی و محصولات علمی، مقاله، کتاب و مطالب مرتبط در حصور علمی در سطح جهان شاهد بوده ایم و رشد ۱۳۵ درصدی را در بحث مقالات طی یک سال اخیر داشته ایم و حضور دانشمندان یک درصد و دو درصد بسیار افتخار آفرین است.
کد خبر : 884499

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور هم اکنون (سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۲) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، سید سروش قاضی نوری رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است.


محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه بهشتی در این مراسم اظهار کرد: در ابتدا خدمت همه محققان، بزرگان و اساتید که به علت آوازه شدن نام کشور در جهان تلاش می‌کنند، خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی افزود: از حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روسای دانشگاه‌ها و وزرای کشور در دانشگاه شهیدبهشتی کمال تشکر را دارم.

آقا میری تصریح کرد: امیدوارم دانشگاه شهیدبهشتی بتواند در مسیر رشد و تعالی کشور، مرجعیت علمی و ارتقای تحقیق و توسعه در راستای پیشرفت ایران بیش از پیش بدرخشد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: رشد خوبی را در مباحث پژوهشی و محصولات علمی، مقاله، کتاب و مطالب مرتبط در حصور علمی در سطح جهان شاهد بوده ایم و رشد ۱۳۵ درصدی را در بحث مقالات طی یک سال اخیر داشته ایم و حضور دانشمندان یک درصد و دو درصد بسیار افتخار آفرین است.

آقامیری بیان کرد: نرخ مقالات دانشگاه شهیدبهشتی در ۵ سال اخیر ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: فعالیت‌های بین‌المللی را آغاز کردیم. تا در مرحله نخست با کشور‌های همسایه و سپس با تمام کشور‌های دنیا به جز رژیم صهیونیستی ارتباط علمی داشته باشیم.

این مسئول گفت: امروز می‌توانم اخبار موفقیت آمیزی از رشد علمی را به افرادی که نگران جوانان و نخبگان کشور هستند، ارائه دهم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته