دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رونق‌ سرمایه‌گذاری در صنعت فضایی؛

پرواز تجاری استارت‌آپ ژاپنی ۲۰۳۰ آغاز می‌شود

پرواز تجاری استارت‌آپ ژاپنی ۲۰۳۰ آغاز می‌شود
استارت‌آپ ژاپنی قصد دارد خدمات پروازهای فضایی تجاری را در سال ۲۰۳۰ آغاز کند و در همین حال مشغول بررسی عرضه اولیه نوع عمومی پروازها تا سال ۲۰۲۷ یا احتمالاً زودتر است.
کد خبر : 884755

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز در طول چند سال گذشته، رونقی قابل توجه در صنعت فضایی ژاپن رخ داده؛ این رونق، درآمدزایی بسیاری را برای استارت‌آپ‌ها در این زمینه فراهم کرده و رونق تقاضای سرمایه‌گذاران را در صنعت فضایی این کشور بهبود بخشیده است.

با این رونق، استارت‌آپ‌ها در زمینه فناوری فضایی مانند ماهواره‌سازی، طراحی و ساخت موشک‌های جدید و فعالیت در حوزه ماموریت‌های فضایی فعالیت می‌کنند. بسیاری از این استارت آپ‌ها، با ارائه نوآوری‌های جدید و گاهی ارزانتر، بر روی کشف و استفاده از منابع فضایی تمرکز دارند.

متخصصان فضایی  ژاپنی نیز در حال توسعه فناوری‌های متنوعی هستند که به رشد صنعت فضایی این کشور کمک می‌کند؛ به ویژه در حال توسعه تکنولوژی‌های جدیدی در زمینه شتاب‌دهنده‌ها و فناوری‌های انرژی فضایی هستند.

این رونق باعث شده است سرمایه‌گذاران جهانی نیز به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت باشند. با توجه به پیشرفت فناوری و قدرت نوآوری استارتاپ‌های این کشور امکان پیشرفت و موفقیت در زمینه فضاپیمایی این کشور بسیار واقعی به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت هوافضای «پی دی اروسپیس» در همین راستا می‌گوید رونق استارت‌آپ‌های فضایی ژاپن باعث افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران شده است.

رئیس این شرکت هواپیماسازی زیرمداری روز اخیر در نشست رسانه‌ای گفت،  اختصاص بودجه دولت ژاپن برای استارت‌آپ‌های داخلی فعال در زمینه فضایی و تقاضای سرمایه‌گذاران در بخش نوپا افزایش یافته است.

شوجی اوگاوا، مدیر اجرایی شرکت پی دی اروسپیس، خاطرنشان کرد، این شرکت که قصد دارد خدمات پروازهای فضایی تجاری را در سال ۲۰۳۰ آغاز کند، در حال بررسی عرضه اولیه  نوع عمومی پروازها تا سال ۲۰۲۷ یا احتمالاً زودتر و به دنبال بودجه حدود ۱۷ میلیارد ین (۱۱۷ میلیون دلار) است.

با انجام عملیات‌های ذکر شده، این شرکت، راه شرکت‌های دیگر در این زمینه که ماهواره‌های راداری به مدار زمین پرتاب می‌کنند و در تلاش برای تصاحب تنها قمر زمین هستند را دنبال می‌کند؛ شرکت‌هایی که به دنبال تحقق این اهداف هستند، امسال یارانه‌های میلیون دلاری دولتی دریافت کردند.

این استارت‌آپ مستقر در ناگویا موتوری ساخته است که می تواند حالت احتراق جت و موشک را در هوا تغییر دهد و راهی را برای نوع جدیدی از هواپیماهای فضایی قابل استفاده مجدد که می‌توانند به صورت افقی در مراکز فضایی معمولی بلند شوند و فرود بیایند، ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته