دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جاوید: رتبه‌بندی جدید واحد‌های دانشگاه آزاد ابلاغ می‌شود

جاوید: رتبه‌بندی جدید واحد‌های دانشگاه آزاد ابلاغ می‌شود
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رتبه‌بندی جدید واحد‌های دانشگاهی این دانشگاه تا ۲۰ روز آینده با ارزیابی عملکرد واحدها ابلاغ خواهد شد.
کد خبر : 885006

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر اظهار کرد: قدردانی از بازنشستگان دانشگاه آزاد با پرداخت ۱۵ میلیون تومان، انتقال درآمد‌های غیرشهریه‌ای به چهار بانک و اعطای تسهیلات به کارکنان و هیئت علمی با میانگین این سپرده‌ها، ابلاغ رتبه‌بندی جدید واحد‌های دانشگاهی تا ۲۰ روز آینده با ارزیابی عملکرد واحدها، شارژ حکمت کارت‌ها ازجمله اقداماتی هستند در آینده نزدیک برای دانشگاهیان دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با مبلغ یک میلیون تومان حضرت امام(ره) تشکیل و به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده؛ اگر این دانشگاه نبود شاید فرصت رشد و بالندگی برای خیلی‌ها وجود نداشت، بدون شک این دانشگاه خدمات بسیار ارزشمندی برای نظام داده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه از لحاظ منابع انسانی، فیزیکی و مالی هیچ مشکلی ندارد و با همه توان در مسیر تعالی کشور گام برمی دارد. طبق برآوردی که در کل کشورکرده‌ایم میانگین دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یک و نیم درصد جمعیت شهری بوده که اگر این عدد کمتر از یک و نیم درصد باشد امکان افزایش جمعیت دانشجویی میسر است.

جاوید مطرح کرد: سال ۹۹ تا ۱۴۰۳ دوران چالشی دانشگاه آزاد اسلامی بود که کاهش هرم جمعیت جوان، شیب افزایش و توسعه مراکز آموزش عالی، سن همکاران و پیک بازنشستگی در کنار هم باعث ایجاد این چالش شد. در دوران کرونا با تصمیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی با برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیکی و مجازی این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم. پیش‌بینی می‌کنیم بودجه سال بعد به ۳۲ همت افزایش پیدا خواهد کرد که بر مبنای درآمد‌های غیرشهریه‌ای است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم از دولت حتی یک ریالی بودجه نگرفته‌ایم در حالی که از بنیاد شهید و دولت ۲ هزار میلیارد تومان طلب داریم. پرداخت به موقع حقوق حق مسلم همکاران بوده و در مقابل این حق را داریم که با سیاست‌های دانشگاه جلو برویم که این سیاست‌ها در قالب ۶ راهکار شامل پذیرش دانشجو، دوره‌های دانش‌پذیر و کوتاه مدت، توسعه مدارس سما، اخذ مجوز‌های لازم از سازمان درباره اقتصاد مولدسازی و بازخریدی همکاران، جایابی کارکنان و هیئت علمی با الگویی که اخیراً تهیه کردیم از طریق سامانه حس و پایش و اقدام به بازخریدی طراحی شده است.

افزایش درآمد غیرشهریه‌ای نیازمند همکاری استادان دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کلی این واحد دانشگاهی و با اشاره به مجوز‌های اخذ شده اخیر در راستای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت از سازمان نظام دامپزشکی با امتیاز بازآموزی و اداره استاندارد برای آموزش حضوری و مجازی از سازمان غذا و دارو و اخذ پروانه بهره‌برداری کارخانه لبنی گفت: امیدواریم با همت استادان وهمکاران درآمد غیرشهریه‌ای دوره‌های کوتاه مدت واحد شبستر را افزایش دهیم.

علی رضاپور جذب هیئت علمی بر اساس آمایش، پیگیری وصول مطالبات سنوات قبل، توسعه آموزش‌های کوتاه مدت، بازخریدی اختیاری، مولدسازی ظرفیت‌های تولیدی و بهبود هرم علمی برای جذب رشته‌های جدید را راه حل خروج از بحران واحد شبستر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته