دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1402 - 09:39
صیامی در گفت‌وگو با آنا:

حضور مقامات در دانشگاه‌ها به پویایی سیاسی کشور کمک می‌کند

حضور مقامات در دانشگاه‌ها به پویایی سیاسی کشور کمک می‌کند
کارشناس مسائل سیاسی حضور مقامات در دانشگاه‌ها و سخن گفتن با دانشجویان را برای پویایی سیاسی و عملکرد دولت امری مهم و ضروری دانست.
کد خبر : 885076

دلاور صیامی، دبیرکل حزب حامیان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حضور نیمی از اعضای هیئت دولت در دانشگاه‌ها را به مناسبت روز ۱۶ آذر اتفاقی خوب و مثبت تفسیر کرد و در این رابطه گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور و معاونان دولت به تازگی همزمان با روز دانشجو در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند، می توان اینگونه برداشت کرد که دولت سیزدهم برای دانشجویان ارزش قائل است.

وی افزود: این امر به نوعی ارزش‌گذاری برای دانشجویان و نزدیک شدن به تفکر دانشجویان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رویکرد دولت بر این است که با دانشجویان به‌صورت مستقیم و چهره‌به‌چهره در ارتباط باشد و این واقعاً قابل تحسین است، اظهار کرد: وقتی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و حتی وقتی رئیس قوه قضائیه در دانشگاه محقق اردبیلی و دیگر دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند، نشانگر این است که اعضای هیئت دولت و سران قوا مصمم بر این هستند که نخبگان و دانشجویان و دانش‌پژوهان را به صحنه بیاورند.

صیامی خاطر نشان کرد: همچنین این حضور نشان می‌دهد، مسئولان همیشه در کنار دانشگاهیان ایستاده‌اند و فاصله‌ای میان مقامات و بدنه دانشگاهی وجود ندارد و این اقدام واقعاً مصداق بارز ارزش‌گذاری به‌ شأن و منزلت دانشجوست.

دبیر کل جبهه حامیان ولایت مسائل سیاسی حضور مقامات در دانشگاه‌ها و سخن گفتن با دانشجویان را برای پویایی سیاسی و پویایی کارکرد و عملکرد دولت امری مهم و ضروری دانست و در این باره اضافه کرد: حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و ارتباطشان با دانشجویان به شنیده شدن‌ ایده و عقاید دانشجویان و اساتید منجر می‌شود.

این فعال سیاسی اظهار داشت:  همچنین اگر جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان مطالبه‌گر باشند، اتفاقات مثبتی در عرصه سیاسی و حکومتداری رخ خواهد داد.

وی گفت: البته ارتباط میان دولت و دانشجویان و دانشگاهیان نباید مقطعی و گذرا و محدود به یک روز خاص باشد؛ بلکه باید این ارتباط سازنده ادامه پیدا کند و به یک رفتار دائمی تبدیل شود.

صیامی تأکید کرد: مسئولان باید در برنامه‌های کاری خود رفت و آمد به دانشگاه‌ها و انجام دیدار و پرسش و پاسخ با دانشجویان را بگنجانند و آن را یک ضرورت تلقی کنند.

وی بیان کرد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد؛ البته میان مطالبه‌گری و تندوری تفاوت و فاصله وجود دارد. دانشجوی مطالبه‌گر دغدغه‌مند است؛ اما دانشجوی تندرو از موضع هیجان رفتار می‌کند که البته جوان هستند و باید درک شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دانشجو فکر بازی دارد و موضوعات مختلف را با چشم می‌بیند و می‌توانند چشمان مسئولان باشند و به قدرت فکر و‌اندیشه مسئولان کمک کنند.

دبیرکل جبهه حامیان ولایت ارتباط میان سه قوه با بدنه دانشگاهی را در راستای تقویت نظام تفسیر کرد که می‌توان از دل این ارتباط راه‌حل‌های اقتصادی و سیاسی را استخراج کرد.

صیامی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از دانشجویان اشاره و تأکید کرد که تشکیل اینگونه کارگروه‌ها و ارتباط آن‌ها با بخش‌های تخصصی دولت قطعاً کمک‌کننده و اثربخش خواهند بود.

وی گفت: همانطورکه دانشجویان در دفاع مقدس در جبهه خوش درخشیدند و با دستان خالی مقابل دشمن‌ایستادند امروز هم می‌توانند در جبهه‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خوش بدرخشند و در جنگ ترکیبی کمک‌حال دولت باشند.

این کارشناس سیاسی در پایان تأکید کرد که دانشجویان مطالبات و کار‌های بر زمین‌مانده بسیاری دارند که باید دولت به تحقق و انجام آن‌ها کمک کند و البته باید مراقب بود مطالباتی که مطرح می‌شود در توان اجرایی دولت و خدایی ناکرده به نفع دشمن نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته