دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1402 - 17:05
هفته پژوهش و فناوری (۴۴)

تصمیم‌سازی نخبگان علمی در اتاق فکر استانداری فارس

تصمیم‌سازی نخبگان علمی در اتاق فکر استانداری فارس
استاندار فارس گفت: اتاق فکر استانداری این استان با حضور ده‌ها هیئت‌ علمی دانشگاه‌های استان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تصمیم‌سازی در حوزه‌های مختلف فعال است.
کد خبر : 886296

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ایمانیه، استاندار فارس در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی فارس اظهار کرد: اتاق فکر استانداری فارس با حضور ده‌ها هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های مختلف فعال است و این نخبگان در هشت حوزه‌ی آب و محیط زیست، کشاورزی و باغداری، سلامت گردشگری، هوش مصنوعی، صنعت و معدن بحث و تصمیم‌سازی می‌کنند.

وی افزود: در این اتاق فکر طرح‌هایی تصویب و اجرای آن رصد می‌شود. به نهادها، دستگاه‌ها وسازمان‌های استانی گفته شده تا به فعالان پژوهشی فارس سفارش پژوهش دهند.

استاندار فارس از سرآمدان پژوهشی و دانشگاهی فارس خواست تا آیین‌نامه حمایت از صنایعی که با دانشگاه تفاهم‌نامه منعقد و همکاری می‌کنند را تدوین و پیشنهاد کنند تا این استان در زمینه حمایت از ارتباط دانشگاه و صنعت الگوی دیگر استان‌ها شود.

ایمانیه عنوان کرد: سند راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس باید اجرایی کنیم تا در مسیر اجرا ایرادات آن نیز رفع و منجر به توسعه علمی و فناوری این استان شود.

وی برای حمایت از طرح بورس صنعت قول مساعد داد و گفت: در این قالب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول دوره تحصیل خود حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، همزمان کار و فعالیت با تجهیزات واحد تولیدی را نیز فرامی‌گیرند و پس از دانش‌آموختگی از بابت اشتغال خیالی آسوده دارند.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم از علیرضا والی‌پور، سید نعمت‌الله موسوی، حسن سلطانی و محمدامین عدالت‌منش به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی فارس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته