دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1402 - 10:00

دانشگاه آزاد میزبان جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی»/ خانه‌هایی که به یکباره بیت‌الحسین شد

دانشگاه آزاد میزبان جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی»  خانه‌هایی که به یکباره بیت‌الحسین شد
فرماندار مهران با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی» با رویکرد خاطره و سفرنامه‌نویسی توسط دانشگاه آزاد اسلامی نقطه عطفی در کار فرهنگی است، گفت: تمامی خانه‌های مهران در اربعین حسینی به یکباره بیت‌الحسین شد.
کد خبر : 887429

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباسعلی شفیعی فرماندار مهران در پیش‌اجلاس جشنواره بین‌المللی «سفرنامه و خاطره‌نویسی در شهر مهران دروازه عتبات عالیات» گفت: مهران مهم‌ترین و پرترددترین مرز کشور به عتبات عالیات است و برگزاری این جشنواره آن هم با محور« سفرنامه و خاطرنویسی» با عنوان رایحه حسینی نیاز ضروری استان ایلام است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حل مسئله و نیازسنجی استان ایلام پای کار بوده و جشنواره بین‌المللی «سفرنامه و خاطره‌نویسی در شهر مهران دروازه عتبات عالیات» کار بزرگی است.

دانشگاه آزاد میزبان جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی»/ منازلی که به یکباره بیت‌الحسین شد

فرماندار مهران بیان کرد: مهران قدمگاه شهداست و برای حفظ این خاک ۶ هزار شهید تقدیم شده و امروز مهران دروازه آسمان، قدمگاه زوّار و ایلام پایتخت عتبات عالیات است و تمام تلاش مسئولان استان ایلام آسان‌، ارزان و ایمن کردن سفر زوّار است.

شفیعی مطرح کرد: ایثارگری‌های که در وجب به وجب این خاک در دوران دفاع مقدس و ایام اربعین رقم می‌خورد باید ثبت می‌شد و این مظلومیت مهران و ایلام است که اکنون دانشگاه آزاد به این مهم ورود کرده است.

وی تشریح کرد: اربعین امسال در کمتر از ۱۵ روز مردم‌ مهران با جمعیت ۲۰ هزار نفر میزبان ۴ میلیون زوّار با ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو بودند و تمام خانه‌های مردم مهران بیت‌الحسین بود.

دانشگاه آزاد میزبان جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی»/ منازلی که به یکباره بیت‌الحسین شد

به گزارش آنا، پیش‌اجلاس جشنواره بین‌المللی سفرنامه و خاطره‌نویسی با حضور فرماندار مهران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، امام جمعه مهران، مدیران دستگاه‌های اجرای، فرماندهان نظامی و انتظامی، صاحب‌نظران و دانشجویان در شهر مهران برگزار شد.

شهر مهران مهم‌ترین و پرترددترین مرز کشور در ایام اربعین است و در اربعین امسال مردم شهر مهران با جمعیت ۱۵هزار نفر میزبان ۴ میلیون زائر امام حسین علیه‌السلام با ۳۵۰ هزار وسیله نقلیه بودند.

به گفته مقامات محلی، مهم‌ترین نیاز شهر مهران در ایام اربعین انجام کار فرهنگی بوده و برگزاری جشنواره بین‌المللی «رایحه حسینی» با رویکرد خاطره و سفرنامه‌نویسی توسط دانشگاه آزاد اسلامی نقطه عطفی در انجام کار فرهنگی و ثبت و ضبط کنگره عظیمی و جهانی اربعین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته