دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا؛

المان «مادر شهید» رونمایی شد

المان «مادر شهید» رونمایی شد
آیین رونمایی از المان «مادر شهید» همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا در منطقه ۴ برگزار شد.
کد خبر : 887620

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با 6 دی‌ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا؛ آیین رونمایی از المان "مادر شهید" عصر امروز با حضور حسین نظری؛ معاون خدمات شهری، مهدی مذهبی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و علی‌اصغر کمالی‌زاده؛ شهردار منطقه4 تهران برگزار شد.

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و با عنایت به جایگاه ویژه مقام مادر شهدا و همچنین وفات حضرت ام‌البنین(س)، مادری که با ادب خود در تاریخ ماندگار شد، امروز شاهد رونمایی از یادبود و نماد سنگی رونمایی از مادر شهدا همراه با گل لاله و اثر ماندگاری از مقام والای مادر شهدا در منطقه4، حکیمیه شاهد بودیم.

المان "مادر شهید" نماد تمامی مادران شهید با آغوش خالی از فرزند است

 

مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران المان "مادر شهید" را نمادی از گل لاله و مادری با آغوش باز اما خالی از فرزند دانست و از رونمایی مجسمه برنزی آرش کمانگیر و تندیس سنگی ایثار به یاد رشادت‌های مدافعان سلامت تا پایان سال خبر داد.

مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در حاشیه رونمایی از المان "مادر شهید" از رونمایی مجسمه برنزی آرش کمانگیر و تندیس سنگی ایثار به یاد رشادت‌های مدافعان سلامت تا پایان سال خبر داد و افزود:    المان "مادر شهید" به هنرمندی سحر خلجی از برگزیدگان سمپوزیوم مجسمه‌سازی سال ۱۳۹۹ سازمان زیباسازی ساخته‌ شده است و علت انتخاب متریال سنگ، هویت بخشی و ارتقا کیفی به المان‌های شهری تهران است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: کار سنگ تراشی این المان ۶ ماه به طول انجامیده و ابعاد المان "مادر شهید" بدون پایه ۱۹۰ سانتی متر است. 

قادری در انتها یادآور شد: طرح این المان گل لاله‌ای است که در بالای آن مادری با آغوش باز اما خالی از فرزند قرار گرفته و جای فرزند شهید یا گمنام او خالی است 

و تلاش شده حالت عرفانی و روحانی مادر شهید به نمایش گذاشته شود. 

 

 ‏

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته