دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

دانشجویان دوره کارشناسی نیازهای کشور را شناسایی کنند و برای آن راه حل بیابند

دانشجویان دوره کارشناسی نیازهای کشور را شناسایی کنند و برای آن راه حل بیابند
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجویان دوره کارشناسی نیازهای کشور را شناسایی کنند و برای آن راه حل بیابند، گفت: انجمن‌های علمی نقش مهمی در این چشم‎انداز دارند؛ چرا که آنها هموارکننده راه اتصال به افق دلپذیر هستند و می‌توانند راه بازدیدهای صنعتی را فراهم و یا نیازهای کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کنند و اطلاعاتی را برای پروژه‌های دوره کارشناسی فراهم کنند.
کد خبر : 888123

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هرداد ساویز در گردهمایی انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر جایگاه انجمن‌های علمی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را مهم ارزیابی کرد و گفت: قبل از اینکه شما دانشجویان به دانشگاه صنعتی امیرکبیر ملحق و عضو این خانواده شوید این دانشگاه قبل از شیوع کرونا ویروس یکی از زیباترین فضاهای دانشجویی را داشت به این معنا که در آزمایشگاه‌ها، کتابخانه و غیره دانشجویان دنبال ساختن اقتصاد پویا برای کشور و ارتباط با صنعت هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره دنبال نوآوری و اختراع جدید بودند این امر باعث شده بود دانشگاه ما از نظر ارتباط با صنعت یکی از شاخص‌ترین‌ها باشد. اما دوران کرونا موجب شد که برخی عادت‌های روزانه از دور خارج شود و دانشجویان به دلایلی از جمله آموزش مجازی بعضی فعالیت‌های دورهمی را کنار بگذارند. امید ما این است مجدد گروه‌های پر جنب و جوش دانشجویی فعال شوند و دانشجویان ما دوباره دنبال ساختن و اختراع باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به هدف از تحصیل دوره کارشناسی دانشجویان اشاره کرد و افزود: ما باید در این دوران نیازهای اصلی کشور را شناسایی کنیم و دروس اختیاری را با تکیه بر آن چیزی که می‌سازیم، انتخاب کنیم و در پروژه کارشناسی خود آن نمونه را بسازیم. وقتی نمونه آن آزمایشگاهی ساخته شد دانشگاه برای آنها برنامه‌های بعدی را دارد و کمک می‌کند شرکت اولیه دانش‌بنیان ایجاد شود تا آن محصول وارد عرصه اقتصاد شود و به‌عنوان تولیدکننده داخلی مورد حمایت قرار بگیرد.

ساویز همچنین یادآور شد: هدف از ورود به دوره کارشناسی الزاما این نیست که فرد کارجو شود و پس از فارغ‌التحصیلی دنبال کار بگردد بلکه دانشجویان دوره کارشناسی باید نیازهای کشور را شناسایی و آن را برطرف کنند تا درنهایت پایه‌های تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنند. البته انجمن‌های علمی نقش مهمی در این چشم‌انداز دارد چرا که آنها هموارکننده راه اتصال به افق دلپذیر هستند و می‌توانند راه بازدیدهای صنعتی را فراهم و یا نیازهای کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کنند و اطلاعاتی را برای پروژه‌های دوره کارشناسی فراهم کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خاطر نشان کرد: این درست نیست که در دوره کارشناسی تلاش کنیم که عضوی از صنعت شویم بلکه باید خلاق و آفریینده صنعت شویم. خواسته ما از دانشجویان این است که با تشکیل یک تیم، کارعلمی برای ایجاد محصول را انجام دهند تا در پایان دوره چهار ساله کارشناسی آغازگر راه یک صنعت دانش بنیان قرار گیرند خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با این هدف پایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته