دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخواست فعالان فقه تربیتی اسلامی برای ورود کشورهایشان برای شکستن محاصره غزه

درخواست فعالان فقه تربیتی اسلامی برای ورود کشورهایشان برای شکستن محاصره غزه
در پی دعوت مجمع فقه و تربیت از فعالان فقه تربیتی در جهان اسلام برای حمایت مثمرثمرتر از مردم مظلوم غزه، همراهی برخی علمای جهان اسلام به ویژه علمای اردنی را به دنبال داشته است.
کد خبر : 888430

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  بیش از سه ماه است که از آغاز طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز شاهد فجایع انسانی به دست رژیم صهیونیستی در فلسطین هستیم، در این میان هم گروهی از علمای اسلام خواستار نقش فعال‌تر حاکمان کشور‌های اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم غزه بوده‌اند، با این وجود مجمع فقه و تربیت خواستار واکنش جدی‌تر علمای اسلام در این زمینه شده است.

به همین خاطر در نامه‌ای خطاب به بیش از ۵۰ نفر از فعالان تربیتی مراکز علمی جهان اسلام حضور فعال‌تر آن‌ها را در این عرصه خواستار شد و نوشت: اکنون که شاهد به پاخاستن و حمایت انسان‌های آزاده جهان از فلسطینیان و حق دفاع مشروع آن‌ها در برابر هفتاد سال اسارت هستیم، انجام وظیفه اساتید دانشگاه و خصوصا اساتید علوم تربیتی و تربیت اسلامی در حمایت از مردم و کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی، بسیار حیاتی است. ما اعضای مجمع فقه و تربیت، از شما همکاران خویش خواهانیم که در برابر این جنایات سکوت نکنید و برای انجام رسالت دانشگاهی و حرفه‌ای خود هر آنچه می‌توانید برای پایان دادن به این فجایع و حمایت از کودکان و آزادی خواهان مظلومِ فلسطینی انجام دهید.

در این زمینه برخی از اساتید و علمای فقه تربیتی جهان اسلام با ایراد سخنرانی، نوشتن مقاله یا گفتگو با دانشجویان خود و تبیین این فاجعه به این کمپین پیوسته‌اند و امید آن را دارند با ورود دولت‌هایشان هر چه زودتر شاهد اقدام عملی برای حمایت از کودکان فلسطین، رساندن غذا و دارو به آنان و رساندن صدای این کودکان به دنیا باشند.

به طور مثال «جودت احمد سعادة» استاد دانشگاه یرموک اردن ضمن همراهی با این کمپین با انتشار روزانه فیلم از مقاومت و حماسه مردم غزه در شبکه‌های مجازی رکوردار روشنگری را به خودش اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته