دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1402 - 16:13

فعالیت ۵۰ عضو هیئت علمی زن در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

فعالیت ۵۰ عضو هیئت علمی زن در دانشگاه آزاد اسلامی همدان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اعلام اینکه بیش از ۵۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه از بانوان هستند، گفت: ۸۵ کارمند زن هم مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر : 888960

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در سالن پروفسور حسابی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با اشاره به بزرگداشت دهه مقاومت و میلاد حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها یک الگوی تمام‌عیار برای مردان و زنان است.

وی افزود: نقش و حضور بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بی بدیل است و تحقق انسان متعالی تنها از خانواده سالم نشئت می‌گیرد و تربیت انسان خارج از نهاد خانواده یعنی نبود بنیانی‌ترین سلامت وجودی بشر، بنابراین این وظیفه‌ نهاد‌های آموزشی است که هم در تحقق این امر برای جامعه امروز تلاش کنند و هم نسبت به پرورش مادران آینده کوشا باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان ۵۰ عضو هیئت علمی زن دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: بیش از ۵۰ عضو هیئت علمی و ۸۵ کارمند زن در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

خاکساری بیان کرد: لازمه پیشرفت در امور دانشگاه ایجاد یک فضای همدل و دوستی است که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نمود بیشتری پیدا کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان ۵۰ عضو هیئت علمی زن دارد

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم در این نشست گفت: شأن و مقام زن در دیدگاه اسلام به‌قدری مترقی است که هیچ مکتب و دینی مانند اسلام و شیعه این جایگاه را تکریم نکرده است.

حجت‌الاسلام محمد امیری‌قوام افزود: نگاه قرآن کریم به زن مانند مرد است و حتی دو الگو برای این نوع نگاه معرفی می‌کند، نخست آسیه همسر فرعون و دیگری حضرت مریم سلام‌الله علیها که اولی در دامان کفر رشد کرده و دیگری از خاندان نبوت است که دشمنان آن زمان تلاش کردند زن رشد پیدا نکند.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان ۵۰ عضو هیئت علمی زن دارد

وی بیان کرد: آنچه در غرب نسبت به زنان دیده می‌شود شامل برابری (عدالت) جنسیتی، تحقیر زنِ خانه‌دار، متاع (کالا) قرار دادن، عدم حق رأی، منع هر نوع آموزش روشنگرانه، ناتوان بودن زن در تربیت کودک، فقط در خدمت مرد دانستن و ... است.

امیری‌قوام گفت: مرد مسلمان و زن مسلمان در مورد ارزش‌های الهی و انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ بلکه هردو وظایف مشترکی دارند؛ وظیفه امر به‌ معروف، خدمت و جهاد فی سبیل الله برای هرکدام به‌نوعی مشترک است و مربوط به مرد یا زن نیست.

وی تأکید کرد: امروز در کشور زنان در همه قوا، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، حوزه و دانشگاه مانند مردان در ارائه‌نظر، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اداره کشور مساوی و مشترک‌ هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته