دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تامین اینترنت ۲۰ میلیون نفر بر بستر فیبر نوری تا ۳ سال آینده

تامین اینترنت ۲۰ میلیون نفر بر بستر فیبر نوری تا ۳ سال آینده
معاون وزیر ارتباطات گفت: با پروژه تعریف شده، در طول سه سال برای ۲۰ میلیون نفر امکان دریافت خدمات اینترنت از طریق فیبر نوری را فراهم می کنیم. همچنین با کمک مجلس در برنامه هفتم توسعه قرار بر گسترش این پروژه به ۲۰ میلیون اتصال است.
کد خبر : 889375

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات در دومین «همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی» گفت: سفارشی سازی به ازای هر مشتری الزاماتی در سه بخش زیر ساخت و حاکمیت و فناوری دارد.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت ارتباطی به خاطر داریم که با ظهور نسل چهارم ارتباط ۴g انقلاب سکویی در کشور رخ داد؛ البته اکنون ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش فناوری ۴g است. ما باید در حوزه ۵g و فیبر نوری نسبت به توسعه زیر ساخت‌ها اقدام کنیم. ۵g به جهت تاخیر بسیار کم در حوزه فعالیت‌های بانکی و بیمه‌ای کمک شایانی به ما خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: به عنوان مثال پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها در دیگر کشور‌ها در ۱۰ سال انجام شده است، اما ما طی ۳ سال برای ۲۰ میلیون نفر این کار را انجام خواهیم داد. همچنین با کمک مجلس در برنامه هفتم توسعه قرار بر گسترش این پروژه به ۲۰ میلیون اتصال است.

لاجوردی گفت: در پروژه فیبر نوری هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد. در حوزه نیروی انسانی بخش فناوری ما جمع کثیری از بیکاران متخصص در این زمینه را علارقم وجود بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه و بالاترین آمار مهاجرت را داریم.

وی تاکید کرد:در حوزه ابزار‌ها مانند هوش مصنوعی چالش‌های بسیاری را خواهیم داشت. در مقاله‌ای عنوان شده بود ۴۳ درصد از کاربران در زمان باز کردن حساب از ادامه کار منصرف می‌شوند و بایستی در این زمینه مسئله بار ادراکی بررسی شود. در حوزه استفاده از هوش مصنوعی بحث بهره برداری از داده‌ها مطرح است. در بهره برداری از داده‌ها بحث حفظ حریم شخصی بسیار حائز اهمیت است. در برخی سکو‌های ایرانی به جای سیاست‌های حریم خصوصی تمرکز بر سیاست‌های قانونی است و لازم است که در این زمینه کار شود از این رو دولت پیشنهادهایش را به‌زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در موضوع حمایت‌های حاکمیتی در بحث هوش مصنوعی از ظرفیت‌های مجلس و کارگروه اقتصاد دیجیتال بهره خواهیم گرفت تا از تحول دیجیتال در بانک و بیمه حمایت کنیم. بحث استفاده از از هوش مصنوعی اخیرا بحث اپراتور‌های تحلیل داده سعی بر حمایت از آن‌ها و تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در وزارت ارتباطات است. تا آخر امسال در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار پوشش ۴g و در ۱۰ درصد از جمعیت شهری پوشش ۵g خواهیم داشت. همچنین ۸ میلیون خانوار نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته