دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی:

اولین مطلوب پیروان ادیان الهی مسئله توحید و خداپرستی است

اولین مطلوب پیروان ادیان الهی مسئله توحید و خداپرستی است
مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اصول دین در میان تمام ادیان الهی، مسئله توحید و خداپرستی است.
کد خبر : 889612

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدحامد علم الهدی، مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تبریک سال جدید میلادی و میلاد حضرت مسیح در اولین نشست هم‌اندیشی جمعی از پیروان ادیان الهی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز در ساختمان ستادی برگزار شد، گفت: اگرچه کشور و مردم ما در عزای عمومی شهدای کرمان هستند میلاد حضرت مسیح را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم جلسات این‌چنینی تبیین مشترکات بین ادیان الهی است، اظهار کرد: یکی از مشترکات بین‌الادیان در اعتقاد ما به‌ویژه شیعیان، بازگشت حضرت مسیح است؛ همان چیزی که خواهران و برادران مسیحی به آن اعتقاد دارند. اگرچه مسیحیان حضرت مسیح را به نام منجی بشریت در آخرالزمان نام می‌برند؛ اما مشابه این عقیده در مسلمانان یعنی اعتقاد به نجات‌دهنده انسانیت یک مشترک بین تمام ادیان آسمانی است، حال اینکه مصداق این منجی چه کسی است، بین ادیان اختلاف نظر وجود دارد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه مسلمانان منجی بشریت را در آخرالزمان حضرت مهدی می‌نامند، عنوان کرد: دین مسیحیت حضرت مسیح را معرفی می‌کنند؛ اما در عقیده ما مسلمانان وصی آخر پیامبر ما همراه با حضرت مسیح ظهور می‌کند و بازگشت حضرت مسیح از مشترکات بین اعتقادات ادیان ماست.

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: نکته دوم، دعوت قرآن است. اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اصول دین در میان تمام ادیان الهی، مسئله توحید است. همه انبیای الهی مبعوث به پیامبری و رسالت شدند، اولین دعوت آن‌ها اجتناب از شرک و دعوت به خداپرستی بوده است. هیچ اصلی بالاتر از این نیست.

وی با بیان اینکه دعوت صریح قرآن به این است که بیاید سر کلمه خدا با یکدیگر وحدت کنید، اظهار کرد: مشکل ما با مراجعه به این آیه حل شده و اگر به این یک آیه عمل شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. مقام معظم رهبری در دیدار یکی از خانواده شهدای اقلیت چای تناول کردند و فتوا دادند که اقلیت‌ها نیز پاک هستند و این موضوع را به‌تصویر کشیدند. این اتفاق حرکت عظیمی است و ما پیروان ادیان الهی اولین مطلبومان مسئله توحید و خداپرستی است و با استفاده از نشست‌های تخصصی می‌توانیم دایره این مشترکات را تعمیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته