دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پی مشکلات فنی فضاپیما؛

ناسا مأموریت ماه را به تعویق می‌اندازد

ناسا مأموریت ماه را به تعویق می‌اندازد
ناسا در بحبوحه تأخیر آماده‌سازی فضاپیمای ماموریت به ماه، جدول زمانی اجرای این رویداد مهم را به تعویق انداخت.
کد خبر : 890162

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، به گفته چهار نفر از آشنایان با برنامه‌های ناسا، از آنجایی که موانع فنی فضاپیما‌های مختلفی که ناسا قصد دارد برای رسیدن به قمر زمین از آن‌ها استفاده کند، تشدید شده این سازمان قرار است چند مأموریت بعدی خود به ماه را تحت یک برنامه کلیدی به تعویق بیاندازد. 

انتظار می‌رود آژانس فضایی ایالات متحده این برنامه‌ها را امروز پس از صرف ماه‌ها ردیابی پیشرفت با پیمانکاران و در نظر گرفتن تغییرات در برنامه آرتمیس اعلام کند.

آرتمیس یک تلاش چند میلیارد دلاری است که شامل بازگرداندن نخستین فضانوردان به ماه از آخرین مأموریت آپولو در سال ۱۹۷۲ است.

به گفته دو نفر از این افراد، انتظار می‌رود دومین مأموریت آرتمیس ناسا فراتر از هدف برنامه‌ریزی شده در اواخر سال ۲۰۲۴ پیش برود؛ در طول آزمایش‌های ارتعاشی مشکلات مربوط به باتری‌های کپسول خدمه اوریون ساخت سرکت لاکهید مارتین کشف شده است و ضروری است که باتری‌ها تعویض شوند.

مأموریت آرتمیس ۳ که برای اولین مأموریت فرود انسان روی ماه در اواخر سال ۲۰۲۵ با استفاده از سیستم فرود استارشیپ برنامه‌ریزی شده بود نیز با تاخیر مواجه شد. 

مقامات ارشد ناسا در ماه‌های اخیر در حال بررسی برنامه‌هایی برای انتقال فضانورد به ماه بوده‌اند و به اسپیس ایکس و سایر پیمانکاران قبل از انجام اولین فرود در نیم قرن اخیر تاکید کرده‌اند تا همه آزمایش‌های با دقت علمی بالا انجام شود.

سازمان فضایی آمریکا به دلیل تأخیر در تولید و تحویل فضاپیما، برنامه زمانبندی مأموریت ماه را به تعویق انداخته است و این تأخیر حاصل از مشکلات فنی در فضاپیما‌ها و پروسه تولید آن‌ها است.

جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها از ماه برای مأموریت‌های آینده در فضا، هدف اصلی مأموریت ماه با نام آرتمیس است؛ این مأموریت در ابتدا برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل تأخیر در تحویل فضاپیما، زمانبندی به تعویق افتاده و ممکن است تا سال ۲۰۲۶ به تعویق بیفتد.

فضاپیمای آرتمیس که قرار است از فناوری ایستگاه فضایی بین‌المللی الهام بگیرد، برای اولین بار انسان‌ها را به سطح ماه پیش می‌برد. این مأموریت نیز به عنوان قدمی برای رسیدن به مریخ در آینده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته