دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1402 - 11:06

تکنیک‌های تحلیل قیمت آهن‌آلات

تکنیک‌های تحلیل قیمت آهن‌آلات
بررسی و پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات برای صنایعی که از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان محصولات فولادی هستند در برآورد هزینه‌های نهایی، امری حائز اهمیت است که نیازمند تجربه، علم و آگاهی لازم در این حوزه است.
کد خبر : 890589

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آهن پرایس: بررسی و پیش‌بینی قیمت آهن آلات برای صنایعی که از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان محصولات فولادی هستند در برآورد هزینه‌های نهایی، امری حائز اهمیت است که نیازمند تجربه، علم و آگاهی لازم در این حوزه است.

همانطور که مطلع هستید شیوه‌های متعددی برای پیش بینی و تحلیل قیمت آهن آلات وجود دارد که مجموع این تکنیک‌ها به کسانی که قصد خرید آهن دارند در انتخاب زمان مناسب خرید کمک‌کننده خواهد بود.

استفاده از تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال از متداول‌ترین روش‌های تحلیل و پیش‌بینی بازارهای مالی و کالایی است که برای پیش بینی قیمت آهن آلات نیز به کار می‌رود.

در این روش کارشناسان و متخصصان این حوزه نوسانات قیمت آهن آلات را در بازه‌های زمانی متعددی مورد بررسی قرار می‌دهند و با در نظر گرفتن روند نوسانات قیمت آهن آلات را پیش بینی می‌کنند.

استفاده از نمودار قیمت آهن آلات

بررسی نمودار نوسانات قیمت آهن آلات در روزهای گذشته از دیگر روش‌های تحلیل و پیش بینی قیمت آهن آلات است، گفتنی است نمودار قیمت آهن آلات در بازه‌های زمانی مختلف روی سایت آهن پرایس قرار دارد که به تحلیل درست چشم انداز بازار آهن کمک می‌کند.

تحلیل نمودار قیمت آهن آلات با در نظر گرفتن پارامترهای مؤثری که در بروز نوسانات نقش داشته‌اند، میسر خواهد بود.

مطالعه اخبار بازار آهن و فولاد

از تکنیک‌های رایج بازار برای تحلیل و پیش بینی قیمت آهن آلات پیگیری و مطالعه اخبار مربوط به این حوزه است، زیرا اخبار سیاسی و اقتصادی جاری کشور در پیش بینی اوضاع بازار آهن و تعیین قیمت آهن آلات اثرگذار خواهد بود.

سه تکنیکی که بیان شد مهمترین روش‌های پیش بینی قیمت آهن آلات است اما لازم به یادآوری است که برای پیش بینی دقیق بازار آهن نمی‌توان تنها به یکی از این تکنیک‌ها اکتفا کرد و استفاده از هر سه تکنیک، به طور مکمل عمل کرده و موجب تحلیل و پیش بینی دقیق‌تر قیمت آهن آلات خواهد شد.

البته باید در نظر داشت که پیش بینی قیمت آهن در کشور ما با توجه به ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ناگهانی و یک‌شبه و قیمت‌گذاری‌های دستوری کمی دشوار و با خطا همراه خواهد بود.

داشتن چشم‌اندازی روشن از روند نوسانات بازار آهن همواره از دغدغه‌های صنایع وابسته به بازار آهن و مصرف‌کنندگان بوده است. با استفاده از این تکنیک‌ها صاحبان کسب و کار می‌توانند زمان خرید محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی به صرفه تعیین کنند اگرچه نمی‌توان چشم انداز دقیقی از آینده بازار آهن ارائه داد و غالبا با چند درصد خطا همراه است، اما تا حدودی می‌توان با استفاده از این تکنیک‌ها و خرید به موقع از تحمیل زیان مالی پیشگیری کرد.

علاوه‌بر تکنیک‌هایی که برای تحلیل و بررسی قیمت آهن آلات برشمره شد، تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می‌توان تا حدودی روند و اوضاع بازار آهن را پیش بینی کرد. از جمله این پارامترها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

قیمت مواد اولیه

بروز نوسان در قیمت مواد اولیه کلیه واحدهای زنجیره فولاد را نیز تحت تأثیر قرار خواهد شد. کمبود مواد اولیه ناشی از قطعی گاز و برق از جمله مواردی است که طی چند سال گذشته به نوسانات قیمت آهن آلات منجر شده است.

میزان عرضه و تقاضا در بازار

افزایش تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای در بازار، قیمت آهن آلات را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، نمونه بارز آن کاهش عرضه ورق سیاه مبارکه در تابستان و پاییز امسال بود که به افزایش قیمت ورق و پروفیل ضخامت 2 میل در بازار منجر شد.

همچنین برخی مواقع افزایش تقاضا و کمبود محصول در بازار نیز موجب افزایش قیمت آهن آلات خواهد شد و برعکس این امر هم امکان‌پذیر است.

عرضه‌های مهندسی شده بورس کالا

حجم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، درصد عرضه‌های اعتباری و نقدی، استقبال مشتریان از محصولات عرضه شده و نحوه قیمتگذاری محصولات فولاد از جمله مواردی است که به بروز نوسانات در قیمت آهن آلات بازار منجر خواهد شد.

 

میزان واردات و صادرات

برخی مواقع کمبود یک محصول در بازار با واردات آن تأمین می‌شود، برخی مواقع نیز صادرات آهن آلات به تعدیل قیمت‌ها و ارزآوری در کشور منجر می‌شود، از همین رو میزان صادرات و واردات از فاکتورهایی است که در پیش بینی روند قیمت آهن آلات تأثیرگذار است.

تغییرات فصلی

در بازه‌های زمانی مختلف میزان و نوع مصرف آهن آلات متغیر است به این صورت که با کاهش ساخت و ساز در زمستان مصرف تیرآهن و میلگرد نیز کاهش می‌یابد که در این بازه زمانی نرخ این محصولات نیز ممکن است کاهش بیابد.

یا به عنوان نمونه با قطعی گاز و برق در زمستان و تابستان ممکن است با کمبود محصول در بازار مواجه باشیم و در نتیجه قیمت‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند.

نوسانات قیمت دلار

پرداخت برخی هزینه‌های تولید و واردات و صادرات شماری از محصولات براساس دلار و همچنین تعیین قیمت پایه محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا بر اساس ارز نیمایی از جمله مواردی است که نوسانات بازار ارز و بازار آهن را به هم مرتبط می‌کند.

ارائه آخرین اخبار مرتبط با بازار آهن و فولاد و سایر بازارهای مالی، ارائه نمودار قیمت آهن آلات در بازه‌های زمانی مختلف از جمله خدماتی است که روزانه روی وبسایت آهن پرایس درج می‌شود؛ مطالعه اخبار و بررسی نمودار قیمت آهن آلات به شما در تحلیل و پیش‌بینی بازار آهن کمک خواهد کرد علاوه‌بر این می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و راهنمایی برای خرید آهن آلات از طریق شماره 02154103 با کارشناسان آهن پرایس در تماس باشید.

منبع : https://ahanprice.com

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته