دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کتاب پژوهشی «فهرست کتاب نگاری‌های غزّه» تألیف شد

کتاب پژوهشی «فهرست کتاب نگاری‌های غزّه» تألیف شد
کتاب «فهرست کتاب نگاری‌های غزّه» به مناسبت روز ۲۹ دی «روز غزّه: نماد مقاومت فلسطین» و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی به ۱۴ زبان بین المللی فهرست نگاری شد.
کد خبر : 891830

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی در این باره گفت: قانون مجلس شورای اسلامی در ۲۸ آبان ۱۳۸۸ش. روز ۲۹ دی را به عنوان «روز غزّه: نماد مقاومت فلسطین» اعلام کرده است.

وی ادامه داد: این قانون در ۳ مادّه به تاریخ ۲۶ آبان۱۳۸۸ش. به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ ۴ آذر ۱۳۸۸ش. به تأیید شورای نگهبان رسیده است. در مادّۀ یک این قانون به روشنی آمده است که این روز، همه ساله در تقویم رسمی ج.ا.ایران ثبت و یادآوری می‌شود. در مواد دیگر اهتمام وزارت امور خارجه و سازمان کنفرانس اسلامی و نیز اتحادیّۀ بین المجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برای بین‌المللی شدن این موضوع و تاریخ آمده است.

همچنین مهدی احسانیان، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی هم درباره این کتاب گفت: کتاب «فهرست کتاب نگاری‌های غزّه» اثری کتاب شناسانه در حوزۀ فرهنگ پژوهی غزّه است که پژوهشگر آن آقای سیّد حجّت الحق حسینی با توکّل به ذات اقدس الهی و توسّل به ذوات مقدّسۀ ائمۀ اطهار (علیهم صلوات الله اجمعین) پژوهش کتابخانه‌ای خود را به ۱۴ زبان اثرگذار بین المللی و ۴۶۷۲ مدخل کتاب شناختی در موضوع پژوهش و حوزه‌های فهرست نویسی سامان داده است.

احسانیان با اشاره به حوزه‌های پژوهش فهرست نویسی این کتاب گفت: حوزه‌های پژوهش فهرست نویسی این کتاب؛ اسناد ملّی و بین المللی، پایان نامۀ کارشناسی ارشد و رسالۀ دکتری، کتاب، گزارش و مقاله است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی افزود: برای پدیدآوری این کتاب پژوهشی فهرست نگاری؛ افزون بر همّت والای شخص پژوهشگر، ۹ نفر از استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌های ۵ کشور ایران؛ افغانستان؛ بنگلادش؛ عراق و فرانسه به طور مستقیم همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته