دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

تولید دو برابری شرکت‌های دانش بنیان با ارائه تسهیلات بانکی

تولید دو برابری شرکت‌های دانش بنیان با ارائه تسهیلات بانکی
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از رشد میزان دوبرابری تولید شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این مهم، به واسطه تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از طریق شبکه بانکی محقق شده است.
کد خبر : 893300

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله ذوالفقاری معاونت تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم بررسی نقش شبکه بانکی در تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری که امشب در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت: این رویداد به دستاورد‌های شبکه بانکی که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دارد.

وی افزود: تقریبا محور‌های تعامل دانش بنیان برقرار شده که تمام نیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان را پوشش می‌دهد.

به گفته ذوالفقاری از سال ۹۷ تاکنون تقریبا ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دو درصدی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است. همچنین ۱۷ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی، ضمانت نامه در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مسئله تضمین جدی است که عمدتا شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه هستند؛ در صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کردیم چارچوب تامین را به عنوان شبکه مکمل تامین کنیم.

به گفته ذوالفقاری، امسال سال رشد تولید بود که ۳ بانک تسهیلاتی را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و شورای پول و اعتبار به شرکت‌ها اختصاص دادند که همین تولید را در ۱۴۰۲ دوبرابر نسبت به سال قبل افزایش داد.

به گفته وی، در موضوع دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌ها ریسک اوراق را با شبکه بانکی تقسیم کردیم. شرکت‌ها با اسناد تجاری انتشار اوراق را دارند که یک این مزیت است. 

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان خوشنام‌ترین شرکت‌ها هستند که می‌توان ریسک مدیریت شده‌ای برای آنها در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش معرفی دستاورد‌های شبکه بانکی در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان رونمایی شد.

همچنین در این مراسم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، روح اله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست، محمدصادق خیاطیان رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته