دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین ۴۰ مدل هوش مصنوعی را برای استفاده عمومی تأیید کرد

چین ۴۰ مدل هوش مصنوعی را برای استفاده عمومی تأیید کرد
چین بیش از ۴۰ مدل هوش مصنوعی را برای استفاده عمومی تأیید کرده است.
کد خبر : 893602

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، براساس گزارش رسانه‌ها، چین از زمان آغاز فرآیند تایید مدل‌های هوش مصنوعی و در شش ماه اول، بیش از۴۰ مدل هوش مصنوعی (AI) را برای استفاده عمومی تأیید کرده است؛ زیرا این کشور تلاش می‌کند در توسعه هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی بگیرد.

قانون گذاران چینی هفته گذشته در مجموع ۱۴ مدل زبانی بزرگ (LLM) را برای استفاده عمومی تایید کردند. این چهارمین دسته از تاییدیه‌هایی است که چین اعطا کرده است که شرکت شیائومی را شامل می‌شود.

پکن در ماه آگوست گذشته شروع به الزام شرکت‌های فناوری برای دریافت مجوز از قانون‌گذاران کرد تا مدل‌های زبانی بزرگ خود را در اختیار عموم قرار دهند. این گزارش بر رویکرد چین نسبت به توسعه فناوری هوش مصنوعی تاکید کرده و در عین حال تلاش می‌کند آن را تحت نظارت و کنترل خود نگه دارد.

مدت کوتاهی پساز این تصمیم پکن نخستین دسته از مدل‌های هوش مصنوعی خود را در ماه آگوست تایید کرد. بایدو، علی بابا و بایت دنس جزو نخستین شرکت‌های چینی بودند که تاییدیه دریافت کردند.

سپس تنظیم‌کننده‌های چینی دو دسته دیگر از تاییدیه‌ها را در ماه‌های نوامبر و دسامبر اعطا کردند تا دسته دیگری از این مدل‌ها در این ماه چراغ سبز دریافت کنند. دولت فهرست دقیق شرکت‌های تایید شده برای بررسی‌های عمومی را فاش نکرده است، اما سکیوریتی تایمز اعلام کرده که بیش از ۴۰ مدل هوش مصنوعی تایید شده‌اند.

از زمانی که چت بات اوپن ای‌آی با نام چت جی‌پی‌تی در سال ۲۰۲۲ جهان را تحت تأثیر قرار داد، شرکت‌های چینی به دنبال توسعه محصولات هوش مصنوعی بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته