دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با فناوری هوش مصنوعی پایتون؛

دستگاه تست دسته سیم خودرو ساخته شد

دستگاه تست دسته سیم خودرو ساخته شد
متخصصان الکترونیک یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، موفق به تولید و طراحی دستگاه تست دسته سیم خودرو با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی پایتون در ایران شدند و همین تولید باعث رفع نیاز صنعت‌گران و تولیدکنندگان داخلی قطعات خودرو برای واردکردن این دستگاه از کشور آمریکا شد.
کد خبر : 894291

امین کی‌قُباد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات الکترونیک و خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محصول جدید و دانش‌بنیان این شرکت در حوزه قطعات خودرو توضیح داد: درخط تولید کارخانه‌های تولید و طراحی قطعات خودرو، فرآیندی به‌نام «تست مجموعه سیم‌های دسته خودرو» وجود دارد تا تمام سیم‌هایی که توسط نیروی انسانی و یا ماشین سرهم‌بندی شده‌اند، از نظر کارکردی تست شوند.

وی در همین راستا و درباره لزوم تولید دستگاه تست دسته سیم خودرو برای خطوط تولید کارخانه‌های خودرو، گفت: تست این رشته سیم‌ها، معمولا توسط نیروی انسانی انجام می‌شود که علاوه‌بر خطرناک‌بودن برای جان یک انسان، بسیار زمان‌بر است چراکه حدود ۶ هزار رشته سیم پیکسل‌شده، باید توسط اپراتور انسانی باز شده و سپس جداگانه و تک به تک بررسی شود.

کی‌قُباد در خصوص مزیت فناورانه دستگاه تست دسته سیم خودرو افزود: این دستگاه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پایتون یا «Python AI» ساخته شده است. به این ترتیب که در عرض هر سه‌میلی ثانیه یک رشته سیم را تست می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به نحوه عملکرد و کار با دستگاه تست دسته سیم اشاره کرد و گفت: یک کامپیوتر مرکزی متصل به دستگاه، روی یک میز تست سیم قرار دارد که نقشه متصل‌شدن سیم‌ها را روی مانیتور نشان می‌دهد. زمانی که هوش مصنوعی تشخیص دهد که یک سیم، درست کار نمی‌کند، روی مانیتور تعدادی خط قرمز نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته