دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا/

آغاز جشنواره چهل و دوم فیلم فجر در روز برفی و با چاشنی بی‌نظمی و تاخیر

آغاز جشنواره چهل و دوم فیلم فجر در روز برفی و با چاشنی بی‌نظمی و تاخیر
جشنواره چهل و دوم فیلم فجر در کاخ جشنواره با تاخیر و بی نظمی آغاز شد!
کد خبر : 894329

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین روز از نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد تهران همراه با چاشنی تاخیر، بی نظمی و عدم برنامه ریزی بود.

در حالی که قرار بود  فیلم «دروغ های زیبا» ساخته مرتضی آتش زمزم از ساعت ۱۳ روی پرده برود، اما نمایش این فیلم با  ۳۵ دقیقه تاخیر آغاز شد. فیلمی با محوریت خانواده و اهمیت فداکاری وگذشت انسان ها نسبت به یکدیگر که ماجرای آن در بنگلادش می گذشت و با توجه به این که دیالوگ های آن کاملا غیر فارسی بود بازیرنویس پخش شد.

از سوی دیگر غرفه هایی که برای استقرار برخی رسانه ها در نظر گرفته شده است نیز هنوز آماده نشده و با توجه به وضعیت فعلی احتمالا کار آماده سازی آن تا فردا نیز طول بکشد. 

تا زمان تنظیم این خبر(ساعت۱۵:۳۰) و با گذشت چهل دقیقه از پایان فیلم اول هنوز چینش سالن اصلی برای برگزاری نشست خبری هم انجام نشده و با این شرایط فیلم دوم یعنی شکار حلزون که قرار بود ساعت ۱۶ اکران شود نیز قطعا با تاخیر روی پرده می رود.

فقدان برنامه ریزی و آماده نبودن  فضای لازم باعث شد تا امکان عکاسی از عوامل فیلم (فتو‌کال) هم فراهم نشود. موضوعی که به سردرگمی  عکاسان حاضر در  سالن سینمای برج میلاد انجامید.

از سوی دیگر برخی عکاسان عنوان کردند که برخلاف سال های گذشته اجازه حضور در سالن  نمایش فیلم به آنان داده نشد.

شاید بروز برخی ناهماهنگی ها در روز اول برگزاری جشنواره تا حدی طبیعی باشد اما به نظر می‌رسد امروز اهالی رسانه در مرکز همایش های برج میلاد با حجم زیاد از آشفتگی و بی برنامگی مواجه هستند.

مشاهدات خبرنگار آنا حاکی از آن هست المانهای خاص جشنواره فجر هم هنوز در این فضا نصب نشده است تا رنگ و بوی جشنواره نمایان باشد. 

لازم به یادآوری است چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ به دبیری  مجتبی امینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته