دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1402 - 10:31

نقطه ثقل مبانی تربیتی اندیشه‌های امام(ره) بر گرایش و قلب است

نقطه ثقل مبانی تربیتی اندیشه‌های امام(ره) بر گرایش و قلب است
معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ نقطه ثقل مبانی تربیتی اندیشه‌های امام (ره) بر گرایش و قلب بوده در حالی که نقطه ثقل کتاب‌های معارف روی دانش است.
کد خبر : 894455

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه کمیته معارف که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌  به صراحت می‌گویم در جا‌هایی برخلاف مبانی اندیشه‌های امام (ره) دروس معارف را مطرح کرده‌ایم؛ چراکه نقطه ثقل مبانی تربیتی اندیشه‌های امام (ره) بر گرایش و قلب است در حالی که نقطه ثقل کتاب‌های معارف روی دانش بوده؛ بیشتر به دنبال افزایش دانش دانشجویان هستیم و به دنبال تسخیر دل دانشجو نیستیم.

وی افزود:‌ چنانچه بتوانیم کلاس‌های دروس معارف در دانشگاه را برای دانشجویان مفید و کاربردی کنیم این نگاه ترمیم معدل دروس معارف در ذهن دانشجویان وجود دارد تا حد زیادی اصلاح خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: تقریباً در همه روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در شرایط ویژه و حساس به سر برده که امسال این شرایط به‌واسطه بحث‌های منطقه‌ای و تنش‌هایی که به‌واسطه مسئله فلسطین و یمن ایجاد شده بسیار ویژه است.

حرزاده ادامه داد: با توجه به مسائلی که در دو انتخابات گذشته در بحث مشارکت مردم داشته‌ایم به نظر می‌رسد که برخلاف برخی حکومت‌های دنیا که بلد هستند افکار عمومی را مدیریت کنند در این زمینه ضعف‌هایی داریم به‌گونه‌ای که در فضای رسانه‌ای و مجازی مردم و جوانان تحت تأثیر القائات دشمن بوده و دشمن خوراک فکری خود را به ذهن مردم القا می‌کند، به‌عنوان نمونه در پاره‌ای مسائل که چندین بار توسط مسئولان به آنها پاسخ داده شده به دلیل فضلی مسموم مجازی این پاسخ‌ها به گوش مردم نرسیده است.

وی مطرح کرد:‌ در بهمن ماه جاری جلساتی با محور انتخابات و با حضور استادان درس انقلاب اسلامی در شیراز و تهران برگزار خواهد شد که در تهران از رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا برای شرکت در این جلسات دعوت شده تا حرف‌ استادان را در این باره بشنوند.

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توضیح داد:‌ در نامه‌ ارسالی به رؤسای دانشگاه‌ها اجرای سه برنامه پیش‌بینی شده ازجمله برگزاری نشستی ویژه با حضور استادان گروه معارف توسط دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها با مسئولان استانی شورای نگهبان و یا اعضای هیئت‌های نظارت یا اجرایی، دوم اینکه از دفاتر نهاد و گروه‌های معارف خواسته‌ایم در فرصت مانده تا برگزاری انتخابات کلاس‌های دروس معارف را در سالن اجتماعات تجمیع کرده و استادان یا مسئولانی که در حوزه انتخابات توانایی دارند به سوالاات دانشجویان پاسخ دهند و سوم اینکه استادان درس انقلاب در هر کلاس حداقل یک کرسی آزاداندیشی با محور انتخابات برگزار کنند.

حرزاداه تأکید کرد: چنانچه بتوانیم این برنامه‌ها را اجرا و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم حداقل ۵۰ درصد از دانشجویان را می‌توانیم مخاطب قرار دهیم؛ چراکه محیط دانشگاه، محیط بی‌بدیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته