دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا| کارگردان فیلم «قلب رقه» در گفت‌وگو با آنا:

قصدم ساخت یک عاشقانه در دل داعش بود

قصدم ساخت یک عاشقانه در دل داعش بود
کارگردان فیلم «قلب رقه» گفت: تمایلم به ساخت درام‌هایی عاشقانه در دل داعش زیاد بود و از ساخت این فیلم هم راضی هستم و ان‌شاءالله ساخت این دست کارها را بتوانیم ادامه دهیم.
کد خبر : 894791

خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان فیلم سینمایی «قلب‌رقه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این فیلم یک درام عاشقانه در قلب سوریه و رقه است، عشقی که در دل یک خشونت و وحشت شکل می‌گیرد و موقعیتی چالش برانگیز خلق می‌کند.

وی افزود: من دوست داشتم یک موقعیت عاشقانه در گروهک داعش را خلق کنم و اکنون که اکران اول هم انجام شد، احساس خوبی دارم که به خوبی کار درآمده و راضی هستم.

تقیانی‌پور درباره نگارش فیلمنامه گفت: یک سال طول کشید تا فیلمنامه آماده و بازنویسی شده وبه فیلمبرداری برسد، حتی تا زمان فیلمبرداری هم ایده‌های  جدید به ذهنم می‌رسید.

وی با بیان اینکه تصمیم نداشته فیلم درباره داعش بسازد،‌ گفت: من همه جا هم می‌گویم که قصدم ساخت یک عاشقانه در دل داعش بود و الان هم با تجربه‌ای که کسب کردم اگر شرایط پیش بیاید باز هم در این زمینه کار می‌کنم.

تقیانی پور درباره مستندات ساخت فیلم گفت: خیلی مستندات به ما رسید که بتوانیم مضمون را بهتر درک کنیم و کار را پیش ببریم، به هرحال بخشی از کار واقعیت بود و بخشی دیگر هم درامی که خلق شد.

وی درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: با اغلب بازیگران کار کرده بودم، چرا که بچه‌های تئاتری هستند به جز محمدرضا شریفی‌نیا، حضور آقای نصاری دراین کار برایم کمک کننده بود چون مشاور زبان عرب ما بودند و خیلی در پیشبرد کارها به ما کمک کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته