دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش خبرنگار اعزامی آنا از قطر؛

قلعه‌نویی: انتقادات از تیم ملی منصفانه نبود/ این آخرین فرصت نسل طلایی است/ گل‌محمدی می‌تواند در اروپا مربیگری کند

قلعه‌نویی: انتقادات از تیم ملی منصفانه نبود  این آخرین فرصت نسل طلایی است  گل‌محمدی می‌تواند در اروپا مربیگری کند
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در بازی‌های گذشته انتقادات زیادی شد ولی به دوستان عرض می‌کنم اینکه شما فرصت ایجاد کنید و از فرصت‌ها استفاده نکنید با اینکه بد بازی کنید خیلی فرق دارد.
کد خبر : 895127

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری علم و فناوری آنا از قطر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار ایران و قطر اظهار کرد: این بازی حساس ترین بازی این مرحله است، به هر حال تمام زحمات 5 بازی قبل در این بازی به نتیجه می رسد. به بازیکنانم گفتم شما قبلا هم به این مرحله رسیدید و مهم این است که بازی قبل را فراموش کنید. قطر میزبان است و خوشبختانه بازیکنان دیروز نشان دادند که می خواهند فعل خواستن را صرف کنند. در بازی های گذشته انتقادات زیادی شد ولی به دوستان عرض می کنم اینکه شما فرصت ایجاد کنید و از فرصت ها استفاده نکنید با اینکه بد بازی کنید خیلی فرق دارد.به همین دلیل آن انتقادات منصفانه نبود.

وی افزود: در بازی با ژاپن هیچ موقعیتی به جز گل به آنها ندادیم. تا حدود زیادی موفق بودی و گل آنها هم آنچانی نبود. قطر تیم بسیار خوبی است، سرمایه گذاری کرده و میزبانی دارد ولی بازیکنان ما آماده بازی هستند. طبیعتا تغییراتی به خاطر فشار بازی ها داریم ولی قطعا همان مهره ها بهترین عملکرد را خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه برای این بازی داور کویتی برای این بازی انتخاب شده و به نظر می رسد کارشکنی هایی علیه تیم ملی در حال شکل گرفتن است گفت:بخشی از سوال شما را باید کنفدراسیون فوتبال آسیا جواب بدهد. ما در برنامه ها خیلی ضرر کردیم. در بازی با ژآپن هم زیر 72 ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. اینکه داور کویتی انتخاب کردند را باید از مسئولان بپرسید چون ما در حوزه فنی هستیم ولی یقینا چیزی که آسیا می خواهد عدالت است. حتما این عدالت انجام می شود و فوتبال شعار فیرپلی دارد که در همه ابعاد باید انجام شود. باید سوال کرد چرا در برنامه ریزی و حتی داوری که من نمی خواهم به آن ورود کنم چنین تصمیماتی گرفته شده است.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که مردم ایران از شما انتظار دارند که تیم ملی به فینال صعود کند و چقدر شما به این مساله امیدوار هستید گفت: در تورنمنت اردن که خیلی ها به آن انتقاد کردند و حتی گفتند اگر ما دور هم جمع می شدیم اول می شدیم سه تیم از آن تورنمنت در جمع 4 تیم جام ملت ها هستند. یک مربی بزرگی می گفت برخی بازی ها برای بازیکنان است نه کادر فنی. این شرایط حساسی که گفتید در رختکن به بازیکنان گفته ام و به آنها اعلام کردم از حالا باید به فکر قطر باشیم. پس بازی با قطر در تورنمنت اردن و بازی با ژاپن به فراموشی سپرده ام. من مطمئن هستم و می خواهم که در این 2-3 روز هم با تمرکز بیشتر و هم دونده تر جلوی قطر بازی کنند. یقینا بازیکنان ما این مساله را انجام می دهند و امیدواریم بعد از چند دهه راهی فینال شویم. قبلا هم گفته ام تنها مشکل ما خود بازیکنان هستند که اگر روزشان باشد همه چیز حل می شود. روز بازی با ژاپن یا حتی سوریه رفتار طارمی را ببینید. همدلی و صداقت در تیم ایران موج می زند. بازیکنان هم تلاش می کنند با یک نتیجه خوب راهی فینال شوند و ما امیدواریم کارهای بزرگتری انجام بدهیم.

وی در خصوص اینکه خط دفاعی تیم ملی قطر کند است اما آنها بازیکنی چون اکرم عفیف دارند و همچنین با بازگشت طارمی چه تصمیمی برای ترکیب تیم ملی دارد گفت:هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. تاکتیک تیمی ما بر اساس قدرت تیمی ما است، بخشی از تاکتیک ما هم بر اساس قدرت حریف است. مثلا در بازی با ژآپن به جای حاج صفی که از خوب های ما در بازی با سوریه بود میلاد محمدی را گذاشتیم. البته برای همین از ما انتقاداتی شد که هیچکدام فنی نبود ولی حتما تغییراتی داریم که روز بازی مشخص می شود. در ابتدای تورنمنت هم گفتم ما تیمی داریم که اختلاف بازیکنان با هم کمتر از 10 در صد است. یقینا در بازی با قطر به خاطر قدرت تاکتیکی حریف و البته خستگی بازیکنان باید تغییراتی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه به نطر می رسد تیم ملی یک تیم کاملا متحد است و چگونه این تیم به این شرایط روحی رسیده است گفت:ما در تمرینات و جلسه آنالیز همه چیز را مشخص کردیم، مثلا قرار بود اگر پنالتی شود کنعانی زادگان بزند ولی در آن لحظه کریم انصاری فرد گفت جهانبخش بزند. برخی فکر نکنند ما همان لحظه تصمیم می گیریم. در بین دو نیمه هم اطلاعات آنلاین را به ما داده بودند. تا قبل از گل ژاپن توپ را به آنها دادیم. در بین دو نیمه دو مطلب فنی به بازیکنان گفتم و به آنها گفتم ما این بازی را در 90 دقیقیه می بریم. یکی از مسائل فنی این بود که اجازه دادیم از دفاع جلو بیایند. می شد قبل از پنالتی به گل برسیم و سردار بدشانسی آورد.

قلعه نویی تاکید کرد: مربی در ایران موفق می شود که صداقت داشته باشد و با عضق کار کند. قبل از گرفتن مسئولیت یکسری رفتار برای بازیکنان تعریف کردیم و خوشبختانه از بعد از بازی با روسیه کاملا بازیکنان ما را شناختند و همین باعث شد روند رو به رشد ما انجام شود. چه من باشم و چه نباشم باید نگاه ها را عوض کنیم. اگر انتقادی دارید طوری عنوان کنید که به تیم ملی مملکت کمک کنیم. اینکه ا ایرانی ها یکدیگر را تخریب کنیم به هیچکس کمک نمی کند. هر کسی که مسئولیت تیم ملی را گرفت از درون آن صداقت داشته باشیم. البته کادر فنی ما نخبه است و همین آقای کمانگری مقاله ای نوشت که فیفا از ما تشکر کرد در تیم ملی هستند. جالب است که رسانه ملی ما از این مقاله راحت گذشت. اگر اشتباه نکنم آقای استیونز و میرشاد ماجدی تشکر کردند. ما مربیان بزرگی داریم، امثال یحیی گل محمدی در اروپا می توانند مربیگری کنند. وقتی با آن مشکلات به فینال آسیا می رود نشان می دهد مربی بزرگی است. لطفا نگاه به مربیان ایرانی را عوض کنید تا راهگشا باشد.در هر کاری صداقت داشته باشید می تواند به شما کمک کند، البته باید به روز باشید، همکاران خوبی داشته باشید. هر جایی رفتم همین کار را کردم به جز یک مورد که در استقلال اتفاق افتاد و بعدا در مورد آن صحبت می کنم، هر جایی رفتم به همین شیوه کار کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار ESPN  مبنی بر اینکه  خیلی ها می گویند این نسل آخرین فرصت برای نسل طلایی فوتبال ایران است که افتخار کسب کند گفت: سوال بسیار خوبی پرسیدید.فوتبال مثل زندگی است و مثل ابر بهاری می ماند و باید از فرصت ها استفاده کرد. برای این نسل این اتفاق افتاده و آنها این فرصت را دارند که حماسه ساز باشند. شاید برای خیلی ها آخرین فرصت باشد. واقعیت همین است و بازیکنان ما در جایگاهی قرار دارند که به فینال صعود کنند آن هم بعد از 4 دهه. از این فرصت تاریخی باید به نحو احسن استفاده کرد. ابر بهاری همین است، اگر باران بیاید و آن آب را ذخیره کنید و جای درست برای آن در نظر بگیرید می توانید بعدا از آن بهترین استفاده را ببرید ولی اگر ان کار را نکنید آب همه چیز را خراب می کند. من امیدوارم فردا اتفاقی رخ بدهد که همه در آخر خوشحال باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته