دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نتایج نهایی اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد

نتایج نهایی اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی گفت: براساس اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور از ۷۶ مرکز آموزش پزشکی عمومی، ۶ مرکز تذکر دریافت کرده اند و باید اعتبار خود را دوباره کسب کنند.
کد خبر : 895304

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل وزارت بهداشت گفت: تعداد دانشکده‌های پزشکی کشور ۷۶ مرکز است که از این تعداد ۵۲ مرکز مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی، ۱۶ مرکز مربوط به دانشگاه آزاد و ۸ مرکز مربوط به سایر دانشگاه‌ها است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت، تعداد دانشجویان پزشکی از ۸ هزار و ۵۳۹ نفر به ۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است. حفظ کیفیت آموزش پزشکی و نظارت و پایش و نحوه برخورداری از امکانات رفاهی در دانشکده‌های پزشکی مورد پایش قرار می‌گیرند.

ثابت گفت: بیش از ۳۰۰ بازدید از دانشکده‌های پزشکی بر اساس استاندارد‌های WFME که بومی شده است، صورت گرفته است و ۴۷ مرکز اعتبار ۲ ساله، ۶ مرکز اعتبار ۳ ساله، ۳ مرکز اعتبار ۴ ساله، ۱۴ مرکز اعتبار یک ساله دریافت کرده اند. در این میان ۶ مرکز نیز نیاز دارند که به روز شوند و اعتبار خود را کسب کنند تا کیفیت لازم برای ارائه آموزش را داشته باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی گفت: ضمن اینکه به دلیل عدم ارائه بودجه افزایش ظرفیت، تامین زیرساخت‌های آموزشی به تعویق افتاده است. اما با این وجود در کنار رشد پزشکی عمومی از فناوری‌های نوین هم در آموزش پزشکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته