دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تولید بیش از نیاز کشور؛ مرغ گران نمی‌شود

تولید بیش از نیاز کشور؛ مرغ گران نمی‌شود
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: تولید گوشت مرغ بیش از نیاز کشور است و قیمت مرغ افزایش نخواهد یافت.
کد خبر : 896701

غلامحسین جافر رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: اکنون جوجه ریزی برای واحد‌های صنفی پرورش دهنده مرغ گوشتی بیش از نیاز کشور اتفاق افتاده است. از همین رو انتظار می‌رود که قیمت مرغ با توجه به تولید بیش از نیاز کشور، در شرایط کنترل شده باشد.

وی ادامه داد: اکنون مرغ با قیمتی ۷ الی ۸ هزار تومان پایین‌تر از قیمت تمام شده ارائه می‌شود و تداوم این روند مورد انتظار است. به همین جهت مرغداران در شرایطی قرار گرفته اند که زیان خیلی شدیدی را متحمل می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به جوجه ریزی بیش از نیاز و ضرورت رفع این مشکل با پیگیری‌های انجام شده، مجری امور پشتیبانی دام در حال خرید حمایتی تولید مازاد مرغداران است.

جافر تاکید کرد: امیدواریم که با این خرید حمایتی، از ادامه زیان مرغداران جلوگیری شده و حداقل قیمت مرغ پایین‌تر از قیمت تولید نیاید.

تولید گوشت مرغ بیش از نیاز کشور است

نهاده دامی تأمین و وضعیت آن مناسب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در خصوص وضعیت تامین و عرضه نهاده‌های دامی گفت: روند تامین ارز نهاده‌های دامی در حال حاضر خوب است. ذرت که با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار قابل دسترس است. در مورد سویا نیز نسبت به دو ماه قبل شرایط بهتر است.

ماه رمضان افزایش قیمت مرغ نخواهیم داشت

جافر تاکید کرد: با توجه به جوجه ریزی سنگینی که انجام شده است تولید مرغ گوشتی به اندازه و شاید بیش از نیاز خواهد بود. به همین جهت در آستانه مناسبت‌های پیش رو افزایشی قیمتی در گوشت مرغ نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ماه حدود ۲۴۰ هزار تن مرغ در کشور توزیع می‌شود. از این رو نیاز روزانه ۷ هزار تنی کشور بدون هیچ مشکلی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته