دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید واکسن سرطان مثانه و پاستوسیز در انستیتو پاستور

تولید واکسن سرطان مثانه و پاستوسیز در انستیتو پاستور
رئیس انستیتو پاستور از تولید واکسن‌های جدید در ایران خبر داد.
کد خبر : 897576

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحیم سروری رئیس انستیتو پاستور، در نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های ایران با بیان اینکه برای نخستین بار پس از انقلاب ما واکسن ب ث ژ را به ونزوئلا صادر کردیم، گفت: در حال حاضر بروی ساخت واکسن‌های سرطان مثانه، روتاویروس پنموکوک کار می‌کنیم.
وی افزود: همچنین بعد از ساخت واکسن پاستوکوک بر روی واکسن جدیدی به نام واکسن پاستوسیز کار می‌کنیم.

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به اقدامات تشخیصی برای ابله میمونی گفت: ما با توجه این موضوع ۱۲ مرکز را اختصاص دادیم و تنها یک مورد را در خوزستان شناسایی کردیم و از گسترش ویروس به کشور جلوگیری کردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر که ساب واریانت‌های کرونا همچنان شیوع دارند، گفت: ما برای تمامی ساب واریانت‌های کرونا اومیکرون کیت‌های تشخیصی را تولید کردیم.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور جزو ایرانی‌ترین مجموعه‌هایی است که در راستای سلامت مردم گام برداشته است، گفت: ۱۰۴ سال از عمر انستیتو پاستور می‌گذرد و این باور را ایجاد کرده است که محققان ایرانی ظرفیت بسیار زیادی دارند، در زمانی که متولی برای سلامت کشور وجود نداشت انستیتو پاستور وجود داشت و در موضع مربوط به واکسیناسیون و ساخت دارو‌ها حضور داشت.

سروری ادامه داد: عمر انستیتو پاستور به ۵ بخش تقسیم می‌شود، انستیتو پاستور به عنوان دهمین انستیتو پاستور جهان شناخته می‌شود و ارتباط خوبی با سایر مجموعه‌ها دارد.

وی ادامه داد: انستیتو پاستور در زمان جنگ هم نقش زیادی داشت. در حوزه مصدومان شیمیایی تولید دارو‌ها را در دستور کار قرار داد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: رشد حوزه سلامت مدیون انستیتو پاستور است، ایجاد حوزه زیست‌فناوری گام بزرگی برای تولید سایر واکسن‌ها بود.

وی افزود: در حوزه تولید علاوه بر واکسن محلول‌های تزریقی نیز تولید می‌شوند.

رئیس انستیتو پاستور ادامه داد: تولید کیت‌های تشخصی از قبیل ابله میمونی، تب کریمه کنگو و کرونا در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته