دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در گفت‌‌وگو با آنا:

خرید و فروش اینترنتی دارو در سایت یا پلتفرمی خاص غیرقانونی است

خرید و فروش اینترنتی دارو در سایت یا پلتفرمی خاص غیرقانونی است
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: جابه‌جایی دارو از داروخانه تا محل تحویل دارو به بیمار قانونی بوده و بخش‌های خصوصی فقط در این قسمت می‌توانند رقابت کنند؛ بنابراین خرید و فروش اینترنتی دارو در سایت یا پلتفرمی خاص غیرقانونی است.
کد خبر : 897642

سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: خرید و فروش اینترنتی دارو در یک سایت یا پلتفرم خاص، غیرقانونی و غیرمجاز است.

اسماعیلی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین مشتری و داروخانه و ارسال دارو توسط بخش خصوصی بلامانع است و نمی‌توان جلوی رشد تکنولوژی و توسعه آن را گرفت.

وی افزود: سازمان غذا و دارو با استفاده و مشورت با خبرگان حوزه سلامت آیین نامه‌ای با محوریت حفظ اطلاعات محرمانه بیماران و نگهداری از داده‌های مردم تصویب تهیه و به دفتر وزیر بهداشت ارسال شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه فقط جابه‌جایی دارو از داروخانه تا محل تحویل دارو به بیمار قانونی است، گفت: بخش‌های خصوصی می‌توانند در این قسمت رقابت کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: ذخیره داده‌های محرمانه مردم در مرکز آماری وزارت بهداشت امانت است و طبق مصوبات آیین‌نامه سازمان غذا و دارو بخش خصوصی در فروش دارو هیچ مجوزی ندارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته