دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناسا: سیارک آپوفیس به زمین نزدیک‌تر می‌شود

ناسا: سیارک آپوفیس به زمین نزدیک‌تر می‌شود
براساس اعلام ناسا، سیارک آپوفیس سال ۲۰۲۹ میلادی از نزدیکی کره زمین عبور و همین موضوع احتمال برخورد آن با زمین را تقویت می‌کند.
کد خبر : 900280

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، اداره کل ملی هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا، ناسا، اعلام کرد که سیارک آپوفیس در سال ۲۰۲۹ میلادی از نزدیکی کره زمین عبور و همین موضوع احتمال برخورد آن با زمین را تقویت می‌کند.

دانشمندان باور دارند، این اتفاق ممکن است عواقب جدی برای زندگی بر روی زمین داشته باشد و باعث خسارات جدی برای سیاره زمین شود. درصورتی که این برخورد روی دهد، ممکن است مناطق گسترده‌ای از سطح زمین تخریب شده و میلیون‌ها نفر جان ببازند؛ بنابراین برخورد یک سیارک با زمین تهدید جدی برای انسان‌ها و حیات در سیاره است.

ناسا و سازمان‌های مرتبط دیگر به تحقیقات و برنامه‌هایی برای پیشگیری از این احتمال پرداخته و سعی در شناسایی و تعقیب سیارک‌های خطرناک می‌کنند تا مردم و سیاره زمین را از این گونه تهدیدات محفوظ نگه دارند. قطر سیارک آپوفیس که نام آن به اساطیر مصری به معنای «خدای آشوب» بر می‌گردد حدود ۳۷۰ متر است. این سیارک قرار است روز ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۹ از نزدیکی زمین عبور کند.

دانشمندان محاسبه کرده‌اند که این سنگ فضایی با سایر سنگ‌های فضایی که می‌توانند به طرز نگران‌کننده‌ای مدار آن را تغییر داده و آن را به سمت زمین هدایت کنند، برخورد نمی‌کند و از این موضوع حداقل تا روزی که از کنار سیاره ما بگذرد، اطمینان دارند.

آپوفیس یک سیارک بادام زمینی شکل و نزدیک به زمین است که از تشکیل منظومه شمسی در حدود ۴.۶ میلیارد سال پیش باقی مانده است. حتی در حالی که بر محور خود و هر 30 ساعت یک بار می‌چرخد، به جلو و عقب رانده می‌شود. این سنگ فضایی در سال ۲۰۲۹ به زمین نزدیک و در فاصله ۳۲ هزار کیلومتری از سطح سیاره ما قرار می‌گیرد. 

پل ویگرت، نویسنده ارشد این مطالعه و ستاره شناس دانشگاه غربی انتاریو در کانادا، در بیانیه‌ای گفت: خوشبختانه، چنین برخوردی پیش بینی نمی‌شود. حتی اکنون که می‌دانیم در مسیری است که احتمال آن داده می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته