دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایتالیا مرکز اصلی کنترل منظومه ماهواره‌ای می‌شود

ایتالیا مرکز اصلی کنترل منظومه ماهواره‌ای می‌شود
براساس تصمیمات اتخاذ شده، ایتالیا میزبان مرکز اصلی کنترل منظومه فلکی ماهواره اتحادیه اروپا می‌شود.
کد خبر : 900352

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، براساس تصمیمات اتخاذ شده، ایتالیا میزبان مرکز اصلی کنترل منظومه فلکی ماهواره اتحادیه اروپا می‌شود.

آدولفو اورسو، وزیر صنعت ایتالیا روز دوشنبه گفت، یک مرکز فضایی در قلب ایتالیا قرار است میزبان محل کنترل اصلی صورت فلکی ماهواره اتحادیه اروپا باشد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مرکز فضایی فوچینو، نزدیک به شهر آکوئیلا و یکی از بزرگترین مراکز فضایی جهان برای استفاده غیرنظامی، گسترش می‌یابد و شامل عملیات کنترل صورت فلکی می‌شود.

این مرکز قبلاً سیستم موقعیت یابی و ناوبری ماهواره‌ای اروپایی گالیله را مدیریت می‌کرده است.

صورت فلکی مذکور برای رقابت با منظومه فلکی اشتارلینک ایلان ماسک و منظومه فلکی کویپر جف بزوس طراحی شده است و سیستم ماهواره‌ای جدید قرار است اینترنت پرسرعت را برای همه و ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی را تضمین کند.

سیستم ماهواره‌ای موسوم به «اریس» (Iris)، مجموعه‌ای از ۱۷۰ ماهواره است که ارتباطات را برای دولت‌های اتحادیه اروپا ایمن می‌کند و بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ خدمات پهنای باند تجاری جدیدی را برای مناطق کمتر برخوردار فراهم می‌کند.

فرانکو اونگارو، مدیر ارشد تجارت فضایی شرکت هوافضا و دفاع ایتالیایی لئوناردو گفت: منظومه فلکی مذکور پاسخ اروپایی به صور فلکی در مدار پایین زمین است که آینده مخابرات را تشکیل می‌دهند.

مرکز کنترل منظومه فلکی اتحادیه اروپا که در ایتالیا قرار دارد، به عنوان قلب پایش و کنترل فعالیت‌های ماهواره‌های این اتحادیه در نظر گرفته می‌شود، از جمله وظایف این مرکز می‌توان به مدیریت مأموریت‌های فضایی، تخصیص منابع و مدیریت تردد‌های ماهواره‌ها اشاره کرد.

این تصمیم به منظور افزایش هماهنگی در استفاده از ماهواره‌ها و بالا بردن کارایی و کاربردی بودن این سیستم ماهواره‌ای اتخاذ شده است. به علاوه، این تصمیم به اهمیت استراتژیک ماهواره‌های اروپایی در حفظ امنیت و دفاع از منافع اروپا نیز اشاره دارد.

ایتالیا برای مرکز کنترل اصلی سیستم ماهواره‌ای اتحادیه اروپا نقش مهمی در مدیریت و کنترل مأموریت‌های فضایی اروپا و ارائه خدمات مختلف فضایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته