دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1402 - 12:33

ایروانی: ایران همچنان متعهد به همکاری با همسایگان برای ارتقای صلح در افغانستان است

ایروانی: ایران همچنان متعهد به همکاری با همسایگان برای ارتقای صلح در افغانستان است
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران بر تعهد خود به همکاری نزدیک با کشورهای همسایه جهت ارتقای صلح و امنیت در افغانستان ثابت قدم است.
کد خبر : 900513

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران بر تعهد خود به همکاری نزدیک با کشورهای همسایه جهت ارتقای صلح و امنیت در افغانستان ثابت قدم است.

وی افزود: وجود یک دولت فراگیر در افغانستان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات، مانند توقف درگیری‌ها و کاهش تعداد پناهجویان افغانستانی که به کشورهای همسایه می‌روند، کمک کند. دولت فراگیر همچنین می‌تواند بنیادی برای ثبات و امنیت در افغانستان ایجاد کند و به حمایت از حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان کمک نماید. جمهوری اسلامی ایران نشان دولت فراگیر را بهبود زندگی مردم افغانستان و بازگرداندن پناهجویان می‌داند، که متأسفانه در دو سال گذشته رو به وخامت نهاده و برای ما چالش‌های معتنابهی ایجاد کرده است.

سفر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود به همکاری نزدیک با کشورهای همسایه، شرکای مربوطه و سازمان ملل متحد جهت ارتقای صلح، امنیت و ثبات پایدار در افغانستان ثابت قدم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته