دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیریت پارکینگ و پایانه‌‌های بار با سامانه‌ای ایرانی

مدیریت پارکینگ و پایانه‌‌های بار با سامانه‌ای ایرانی
محققان یک شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزار مدیریت پارکینگ و مدیریت پایانه‌‌های بار را طراحی و تولید کرده است که به‌عنوان نمونه در پایانه بار تهران، پلاک‌های ماشین‌های سنگین و سواری با این نرم‌افزار خوانده می‌شود.
کد خبر : 902166

مهدی بندساریان، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزارهای تخصصی شهرسازی و حمل و نقل در سطح کشور فعالیت می‌کند. 

وی گفت: سیستم جامع حمل و نقل بین‌المللی، نرم‌افزار خرید گندم،‌ نرم‌افزار واگن و کانتینر، نرم‌افزار جامع فروشگاهی، نرم‌افزار صدور بارنامه داخلی، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی بار مختص پایانه بار، نرم‌افزار نوبت‌دهی و اعلام بار کارخانه سیمان از جمله محصولات و نرم‌افزارهای تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است.

وی گفت:‌ نرم‌افزار شهرسازی برای شهرداری‌ها به منظور صدور مجوزهای شهرداری تدوین شده است که از زمان ممیزی، ساماندهی تا بهره‌برداری و خودکارسازی نرم‌افزار را شامل می‌شود. 

بندساریان تصریح کرد:‌ نرم‌افزارهای بسیار مهم دیگری توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید شده که شامل نرم‌افزار مدیریت پارکینگ و مدیریت پایانه بارها می شود؛ این نرم‌افزار نیز تولید شده و مدیریت پارکینگ را انجام می دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: یک نرم‌افزار دیگر در حوزه مدیریت شهری تولید شده است که دانشگاه فردوسی مشهد را به‌عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا مدیریت آب، برق، گاز، مدیریت تأسیسات فلوی گیاهی و جانوری مدیریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزارهای پارکینگ یا PMC نمونه‌های مشابه داخلی در کشور دارد اما ما بر روی OCR این نرم‌افزار کار کردیم تا 98 درصد پلاک‌ها را می‌خواند و از طرفی بحث مدیریتی آن نیز وجود دارد و سعی کردیم که مانیتورنیگ آن گویا و برای مدیران قابل استفاده باشد.

این فعال دانش‌بنیان گفت: شرکت با آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد،‌ پایانه بار تهران و پایانه بار مشهد قراداد دارد. به عنوان مثال در پایانه بار تهران، پلاک‌های ماشین‌های سنگین و سواری با این نرم‌افزار خوانده می‌شود و محاسبات مبلغی و زمان خواب و تأخیر و .... را این نرم‌افزار انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته