دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه:

دومین همایش «وحدت در سایه قدس» برگزار می‌شود

دومین همایش «وحدت در سایه قدس» برگزار می‌شود
در آستانه روز جهانی قدس و همزمان با مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، دومین همایش بزرگ «وحدت در سایه قدس» در ترکیه برگزار می‌شود.
کد خبر : 904035

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این همایش که روز پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه، با حضور فعالان فرهنگی و سیاسی، روسای احزاب، دیپلمات‌های خارجی مقیم ترکیه و اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، پروفسور اورل قلیچ رئیس موسسه فرهنگی سازمان کشور‌های اسلامی (ارسیکا)، تمل کارامولااوغلو رهبر حزب سعادت و سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفیر آفریقای جنوبی در ترکیه سخنرانی خواهند کرد.

سید قاسم ناظمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت:با توجه به آنچه امروز علیه ملت فلسطین می‌گذرد و همچنین با استناد به خیزش بی سابقه جهانیان در مواجهه با جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن علیه کودکان و زنان بیگناه در نوار غزه، وظیفه و مسئولیت مسلمانان و همه انسان‌های آزاده جهان است که صدای واحد ملت فلسطین باشند.

وی با اشاره به برگزاری موفق دور اول این همایش در سال گذشته، افزود: ما در موضوع فلسطین با دولت ترکیه مواضع خیلی نزدیکی داریم و ملت ترکیه هم در ماه‌های گذشته در صفوف اول اعتراضات سیاسی در دنیا بر علیه رژیم غاصب فلسطین قرار داشتند. این فضا را می‌توان در اعلام آمادگی گروه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی در ترکیه برای شرکت در این همایش، به عینه مشاهده کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان با یادآوری نقش نخبگان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی گفت: برگزاری همایش‌هایی از این دست می‌تواند به همپوشانی جهانی برای حمایت از مردم فلسطین یاری رساند و ما با تهمیداتی که فراهم کرده ایم شاهد برگزاری متفاوت همایش امسال خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته