دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با نگاهی ویژه به مهم نقش زنان؛

فصلنامه علمی و آموزشی مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی منتشر شد

فصلنامه علمی و آموزشی مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی منتشر شد
بیست و هشتمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با تازه‌ترین رویداد‌های حوزه علوم شناختی منتشر شد.
کد خبر : 904628

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و هشتمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با نگاهی ویژه به مهم نقش زنان درعرصه علم وعلوم اعصاب، بررسی سرطان و شناخت، هوشمندی در انسان و سایر جانوران و نیز واقعیت مجازی و واقعیت افزوده درخدمت جراحان مغز و اعصاب به همراه تازه‌ترین مطالب خواندنی درحوزه‌های دانش علوم شناختی انتشار یافت.

فصلنامه دراین شماره به بررسی نقش زنان درعرصه علم و علوم اعصاب و معرفی پنج زن تاثیر گذار درحوزه علوم شناختی و علوم اعصاب پرداخته است.

دراین شماره گزارش‌های خبری و رویداد‌های جذاب و خواندنی درحوزه‌های علوم شناختی از جمله گرامیداشت پروفسور فرشته معتمدی، مقاله‌ای در خصوص سرطان و شناخت، ابتلا به سرطان چه پیامد‌هایی برای عملکرد شناختی ما دارند؟ و معرفی چهار پادکست برای شناخت دنیای علوم اعصاب و شناختی به همراه یادداشت‌هایی در خصوص راهکار‌هایی برای ارایه بهتردرحضورافراد مبتلا به اوتیسم و مغز آسیب دیده زیبای من برای علاقه‌مندان این حوزه انتشار یافته است.

دکترمحمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد در امور آموزش در این شماره با بیان اینکه تا نیمه دوم قرن بیستم دانش بشردرمورد کارکرد‌های مغزدرمقایسه با سایر اندام‌های بدن بسیار محدود بود و این مسئله از پیچیدگی مطالعات مغزاست، گفت: مطالعه کارکرد‌های مغز ازآنجایی که با رفتار و کردار و فعالیت‌های شناختی انسان پیوند داشت با یافته‌های موجود قابل اندازه گیر نبود و بشر توانست با بهره گیری از سایر علوم به این توانمندی دست یابد و تحریک مغزی آخرین نوآوری است که دانش مغز را متحول کرد.

عضو ارشد ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به برگزاری هفته آگاهی ازمغز درکشورمان گفت: تلاش ما بر این است تا راه حل‌هایی پیداکنیم تا رشد مغزبویژه درمیان گروه کودکان و نوجوانان به حداکثر برسد و جنبه‌های شناختی، حرکتی، هیجانی و عاطفی مغز کودک تا جای ممکن بهترین شرایط را داشته باشد. 

جغتایی خاطر نشان کرد: هفته آگاهی از مغز فرصتی ارزشمند برای افزایش آگاهی عموم مردم است و ستاد توسعه علوم و فنآوری‌های شناختی هماهنگ کننده و تسهیل گر رشد زیر ساخت‌ها در حوزه علوم شناختی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته