دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1403 - 10:06
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه؛

امیرعبداللهیان: هدف ایران تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود/ لاوروف: ایران مسئولانه پاسخ داد

امیرعبداللهیان: هدف ایران تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود  لاوروف: ایران مسئولانه پاسخ داد
وزیر امور خارجه کشورمان در رایزنی با همتای روس عملیات ایران را محدود با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی توصیف کرد و نقش مسکو را در پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی حائز اهمیت دانست.
کد خبر : 905937

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس به تبیین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روی اهداف مشخص در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعاً با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیرعبداللهیان با ارزیابی مثبت از موضع روسیه در اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با اظهار تأسف از مخالفت برخی کشور‌ها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توأم با خویشتن‌داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه نسبت به کاهش تنش‌ها در منطقه ابراز امیدواری و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویاً دفاع و حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته