دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چراغ‌سبز ناسا:

عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود

عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
سازمان فضایی آمریکا پس از چندین بار کنسلی اعلام کرد، به زودی کاوشگر پرنده‌ای در سطح عجیب‌ترین و مهم‌ترین قمر یکی از سیارات منظومه شمسی فرود می‌آید تا امکان حیات بر روی آن را بررسی کند.
کد خبر : 906754

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تایید کرد که ماموریت پهپاد این سازمان به تیتان، بزرگترین قمر زحل تایید شده و قرار است در جولای سال ۲۰۲۸ اجرا شود. چراغ سبز ناسا به اجرای این ماموریت و اعلام تاریخ اصلاح شده پرتاب، پس از چندین بار تعویق منجر به تمرکز تیم آماده‌سازی این ماموریت برای ادامه طراحی‌های مورد نیاز و آزمایشات نهایی می‌شود.

ماموریت روتورکرافت «دراگون‌فلای» به قمر سیاره زحل بدین شکل است که مهندسان ناسا یک کاوشگر به اندازه مریخ‌نورد «کنجکاوی» با یک جفت پایه فرود و هشت موتور یک متری و یک باتری هسته‌ای که با ژنراتور رادیو حرارتی (RTG) شارژ می‌شود، بسازند.

این پهپاد که توسط آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در لورل، مریلند ساخته می‌شود، سال ۲۰۳۴ به تیتان می‌رسد و انتظار می‌رود تا ۲.۵ سال آینده آزمایش دراگون‌فلای صورت بگیرد. 

تیتان به عنوان تنها قمر در منظومه شمسی که توسط جوی متراکم پوشیده شده و میزبان آب‌های مایع در سطح آن است، مدت‌هاست حس کنجکاوی دانمشندان را برانگیخته، محققان باور دارند تیتان شبیه زمین اولیه و غنی از متان است و می‌تواند سرنخ‌هایی از پیدایش جهان در اختیار آنها بگذارد.

در این ماموریت، پهپاد ناسا به جستجو برای مواد آلی و شرایطی که ممکن است برای حیات مناسب باشد، می‌پردازد. این ماموریت به تازگی پس از مطالعات و آزمایش‌های موفقی که توسط ناسا انجام شده، به عنوان یکی از ماموریت‌های برجسته برای بررسی قمر مهم سیاره منظومه شمسی انتخاب شده است.

اجرای این ماموریت می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره قمر مرموز و شگفت‌انگیز این سیاره ارائه دهد و مشخص کند امکان حیات بشر بر روی این قمر وجود دارد یا خیر. ماموریت دراگون‌فلای در حقیقت یک گام بزرگ و مهم در جهت کشف و شناخت عمیق‌تر از سیارات و قمر‌های آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته