دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1403 - 17:40
کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا

امامی و آذرپیرا سهمیه المپیک پاریس را بدست آوردند

امامی و آذرپیرا سهمیه المپیک پاریس را بدست آوردند
رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا امروز در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران ۲ سهمیه المپیک را کسب کرد.
کد خبر : 906798

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان این مسابقات که با حضور ۳ نماینده کشورمان برگزار شد، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم با راه یابی به دیدار فینال سهمیه المپیک را بدست آوردند.

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات تاکنون به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۴ بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر و امتیاز عالی نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر از سد گانخویاگ گانباتار از مغولستان گذشت و سهمیه المپیک پاریس را از آن خود کرد.

این مسابقات با راه یابی کشتی گیران به دیدار فینال پایان یافت و دو کشتی گیر راه یافته به دیدار پایانی سهمیه المپیک را کسب کردند.
بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان تاکنون در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد و تنها فرصت کسب سهمیه المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های گزینشی در سطح جهانی است که روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته