دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه برگزار شد اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان به تصویب رسید.
کد خبر : 907874

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته