دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1403 - 10:25

تقویت جایگاه علم روانشناسی با جلب اعتماد مردم

تقویت جایگاه علم روانشناسی با جلب اعتماد مردم
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: علم روانشناسی با اعتمادی که میان مردم جلب کرده موجب احیای جایگاه خود و اثربخشی در جامعه شده است.
کد خبر : 908528

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که با حضور استادان و دانشجویان این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: علم روانشناسی، علم مطالعه رفتار و ذهن بوده که شامل رفتار‌های ساده و پیچیده انسان می‌شود این علم با اعتمادی که میان مردم جلب کرده موجب احیای جایگاه خود و اثربخشی در جامعه شده است.

وی با اشاره به تغییر نگاه مردم به عرصه روانشناسی عنوان کرد: با توجه به تغییر در سطح نیاز‌های مردم، امروزه جایگاه علم روانشناسی بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده؛ چراکه روانشناس‌ها با کمک به افراد در درک احساسات و رفتار‌های خود و مدیریت آنها برای داشتن زندگی بهتر به رفاه جامعه کمک می‌کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه روانشناسی به مطالعه نحوه عملکرد ذهن انسان و تأثیر آن بر رفتار انسان می‌پردازد، مطرح کرد: در روانشناسی نوین، باید اطلاعات کافی از فیزیولوژی و رفتار بدن وجود داشته باشد همچنان که در علم روانشناسی هر شخصی با توجه به چالش‌های خود، نیازمند نسخه خاص روانشناسی است.

ولیلو با تأکید بر اینکه ضروری است روانشناس خود را با کسی که می‌خواهد برای او مشاوره ارائه کند سازگار کند، افزود: علم روانشناسی با رویکرد اصلاح جامعه و شناخت درون افراد تلاش بر ارتقای سطح زندگی مردم دارد.

وی با تأکید بر اینکه استادان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نقش بسزایی در پرورش روانشناسان آینده به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تربیت دانشجویان روانشناسی استان دارند، اضافه کرد: رشته روانشناسی با توجه به سابقه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی استان دارد از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره بر اینکه روانشناسان ملجأ و پناهگاه مردم هستند،‌ گفت: کار روانشناسان در بهبود حال مردمی که ازلحاظ روحی و روانی مشکلاتی دارند، ارزنده است. حملات وحشیانه و گسترده نظامیان ارتش اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه، منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی‌گناه شده و این جنایات کم‌سابقه به‌گونه‌ای بوده که زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به‌ویژه در دانشگاه‌های آنها ایجاد کرده است.

ولیلو  دفاع دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته