دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در رویداد مانوین مطرح شد؛

دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند

دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: شرکت‌های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهد
کد خبر : 910059

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز بعدازظهر در آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از ۵ پیشکسوت فعال در حوزه‌های توسعه مفهوم فناوری‌های نرم، توسعه فناوری‌های آموزشی، توسعه اکوسیستم انیمیشن، توسعه صنایع خلاق تقدیر به عمل آمد.

فعالان حوزه فناوری‌های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه، برنامه تلویزیونی محفل، حوزه فناوری‌های زبان فارسی و توسعه زبان فارسی، بازی موبایلی آمیرزا، حوزه توسعه ادبیات حل مسایل اجتماعی و زیرساخت فناوری‌های نرم و خانه اندیش ورزان نیز به عنوان فعالیت‌های شاخص تقدیر شدند. در پایان نیز از سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد.

جایگاه شرکت های خلاق باید حفظ شود 

روح اله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این آیین افتتاحیه نخستین رویداد مانوین گفت: ما دارای دو ارزش هستیم که این قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می شود. علم عموما دارای مبنای عقلی و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی افزود: هنر و فرهنگ از ابزارهای قلب است که هنرهایی مانند موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می رود. 

به گفته وی، ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد باعث ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می کند. 

وی یادآورشد: منظور از تولید ارزش، ثروت آفرینی نیست. فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد و  این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش بنیان خلاق را رقم می زند. 

وی عنوان کرد: شرکت های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می دهد. در خواست من این است که جایگاه شرکت های خلاق که در حوزه های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است.

دهقانی گفت: بر اساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق حفاظت کنندگی داشته باشد چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد:  این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته