دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو در دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب

ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو در دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از اقدامات فرهنگی و همراهی متروی پایتخت با سی‌ وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
کد خبر : 910104

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد نقیب گفت: همزمان با آغاز فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با شعار «بخوانیم و بسازیم»، برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مترو موثرترین وسیله حمل و نقل عمومی برای افرادی است که قصد عزیمت به نمایشگاه کتاب را دارند بنابراین برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده تا بازدید کنندگان در طول مسیر نیز خدماتی در این زمینه دریافت کنند که اکران نمایشگاه عکس با موضوع کتاب، نصب برچسب عطف کتاب‌های منتخب در ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی، فضاسازی و نصب سازه دروازه کتاب و اجرای طرح چیدمان پروازی کتاب در ایستگاه مصلی امام خمینی(ره) با موضوع کتاب از جمله آنهاست.

نقیب اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی بیشترین تردد را دارند پیشخوان‌های مشاوره موضوعی کتاب با حضور کارشناسان این حوزه همزمان با فعالیت نمایشگاه کتاب در این ایستگاه‌ها آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهند بود.

وی یادآور شد: همچنین علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند کتاب خریداری شده خود را در دست گرفته و با سازه کتاب طراحی شده در ایستگاه مصلا عکس یادگاری بگیرند و از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران هدیه دریافت کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی طرح «کتابخوان» نیز در مترو تهران اجرا می‌گردد، در طرح «کتابخوان» گزیده‌ای از بیش از چهل جلد کتاب منتخب از کتاب‌های چاپ شده توسط نویسندگان داخلی و خارجی در قالب کتاب‌های یک صفحه‌ای در ایستگاه شهید بهشتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته