دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1403 - 15:38
وزیر نفت اعلام کرد؛

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
وزیر نفت گفت:‌ وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.
کد خبر : 910205

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از دستاورد‌های بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته