دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 15:01

پیشکسوت پرسپولیس: اگر نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود چرا صدرنشین است؟ /شرف واقعی زمانی بود که ما بازی می‌کردیم

پیشکسوت پرسپولیس: اگر نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود چرا صدرنشین است؟  شرف واقعی زمانی بود که ما بازی می‌کردیم
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر کسی نمی‌خواهد استقلال قهرمان شود پس الان چرا در صدر جدول است؟
کد خبر : 912026

رحیم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد رقابت تنه به تنه استقلال و پرسپولیس در لیگ عنوان کرد: هر کدام از دو تیم اشتباه کنند قهرمانی را از دست داده اند. من مطمئن هستم که این اتفاق برای پرسپولیس نمی افتد و می تواند قهرمان شود.

وی در خصوص اینکه روی کاغذ بازی های پرسپولیس سخت تر از استقلال پیش بینی شده، گفت: در فوتبال ایران هیچ چیز را نمی توان پیش بینی کرد. اگر هر کدام از تیم هایی که مقابل استقلال و پرسپولیس بازی دارند روز خوبشان باشد شاید بتوانند یقه هر کدام را بگیرند. پرسپولیس در آخرین بازی لیگ در نیمه اول می توانست 5 گل بزند اما نزد و حتی ممکن بود تا آخر بازی ببازد.یک امتیاز اختلاف تضمینی برای قهرمان شدن نیست.

* اگر قرار بود کسی نخواهد استقلال قهرمان شود چرا الان در صدر است؟

وی در خصوص اینکه آتیلا حجازی  گلایه داشته که چرا همه سرمربیانی که با استقلال بازی دارند حرف از شرافت در فوتبال می زنند و چرا کسی این سوال را از رقبای پرسپولیس نمی پرسد و این نشان می دهد نمی خواهند استقلال قهرمان شود، تصریح کرد: مگر الان استقلال با یک امتیاز بیشتر در صدر نیست که چنین حرفی را می زند؟ اگر قرار بود این حرفها در قهرمانی اثر بگذارد پس چرا استقلال در صدر است؟ او نظرش را گفته و جلوی حرف را هم نمی شود گرفت اما به قول علی پروین اگر قرار باشد هر کسی چیزی می گوید ما محکم جوابش را بدهیم بی احترامی پیش می آید.

*رفتارهایی در فوتبال ما می شود انگار این رشته تازه به ایران آمده است

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: الان وضعیت فوتبال ما طوری شده انگار تازه این ورزش به ایران آمده است و همه اش کارهایمان رو به عقب است. کی در فوتبال ایران برای یک اوت و یک کرنر و یا یک خطای ساده از روی نیمکت کنار زمین می ریختند و یا بازیکنان داخل زمین طوری داور را احاطه می کردند؟  کجای دنیا برای یه کرنر یا یک اوت این طور مقابل هم قرار می گیرند؟ داوران ما هم در طول مسابقات وقتی با این همه اعتراض روبرو می شوند فقط نگاه می کنند.

*اگر کمیته انضباطی یک بازیکن معترض را محروم کند کسی جرات اعتراض پیدا نمی کند

یوسفی تاکید کرد: اگر قرار باشد بازیکنی هم به سوت داور معترض باشد کاپیتان تیم است نه همه بازیکنان. پس چرا یک بازیکن کاپیتان می شود؟ در جهان اگر برخوردهای بازیکنان ما را انجام بدهند آنها را مادام العمر محروم می کنند. اگر کمیته انضباطی فدراسیون برخورد قاطعانه می کرد و یک بازیکن را سنگین محروم می کرد آن وقت می دیدیم کدام بازیکن جرات می کند این قدر در طول بازی به داور معترض شود.

* شرف واقعی در فوتبال زمانی بود که ما بازی می کردیم

این پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: در همین بازی های اروپایی ما هیچ وقت ندیدیم جز عوامل برگزاری مسابقه کسی کنار زمین باشد اما در بازی های لیگ شما 200 نفر کت و شلواری کنار زمین می بینید که اصلا معلوم نیست چه کاره اند و چرا باید در کنار زمین باشند.  من همیشه گفته ام شرف واقعی در زمانی بود که ما فوتبال بازی می کردیم چون پولی در فوتبال نبود اما از وقتی که همه چیز این فوتبال پول شده هیچ چیزی در فوتبالمان سرجایش نیست و می بینید که این روزها پرونده فساد هم باز شده و خود آقای تاج هم در صحبت هایش آن راتایید کرده است. یک زمانی فوتبال برای بی پول ها بود اما الان فوتبال برای پولدارها شده و تا وقتی این شرایط باشد مطمئن باشید خبرهای بدتری هم از آن می شنوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته