دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 15:18

نجفی: دانشجویان باید در مسیر اشتغال قرار گیرند

نجفی: دانشجویان باید در مسیر اشتغال قرار گیرند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت:‌ مسئله مهم در دانشگاه آزاد این است که دانشجوی آموزش‌دیده در مسیر اشتغال قرار گیرد.
کد خبر : 912030

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع مدیران بیمه این استان اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های مختلف در ارتباط با صنعت بیمه تدریس می‌کنیم و استادان و دانشجویان بسیاری در این دانشگاه در رشته‌های مدیریت بیمه، انواع گرایش‌های رشته مدیریت، حسابداری، مدیریت مالی، اقتصاد، مدیریت امور بانکی، حقوق و دیگر رشته‌های مرتبط با حوزه کاری بیمه حضور دارند که می‌توانند به متخصصان آینده صنعت بیمه و مشاغل مرتبط کشور مبدل شوند.

وی با بیان اینکه لازم است دانشجویان با صنعت بیمه آشنا شده و تا حد امکان درگیر کار در این حوزه شوند، افزود: نیازمند این هستیم که ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران بیمه در استان اصفهان ایجاد و تقویت شود تا از نظر عملکردی به یکدیگر نزدیک شویم و بر این اساس علاقه‌مند هستیم که بخشی از دروس دانشجویان را در محیط کار برگزار کنیم تا با محیط‌های واقعی و عملی رشته تحصیلی خود آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: این دسته از دانشجویان قرار است پس از فارغ‌التحصیلی، وارد عرصه بیمه شوند، نیاز است که بخشی از دروس خود را به صورت کارگاهی بگذرانند تا آینده شغلی برای آنان ملموس باشد و با چالش‌ها و شرایط شغلی رشته تحصیلی خود آشنا شوند. علاقه‌مندیم که مدیران بیمه در حوزه آموزش دانشگاه آزاد کمک کنند و با افراد مجرب حوزه بیمه برای تدریس بخشی از دروس در دانشگاه آزاد فعالیت کرده تا دروس، کاربردی‌تر شوند.

نجفی با بیان اینکه جذب و به‌کارگیری دانشجویان بااستعداد در صنعت بیمه نیز از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است، مطرح کرد: ممکن است در آینده برای کادرسازی به تعدادی از دانشجویان نیاز داشته باشید، می‌توانیم این دانشجویان را از ابتدای ترم آتی در قالب طرح پویش (کارآموزی حرفه‌ای) ارائه داده و پس از ارزیابی، از میان آنها گلچین کنید.

وی بیان کرد: برای ما این مسئله مهم است که دانشجویی که در دانشگاه آزاد اصفهان آموزش دیده در مسیر اشتغال قرار گیرد تا کارآزموده و برای ورود به بازار کار به صورت نیروی ماهر و دانا مهیا شود؛ ضمن آنکه در طرح پویش، کارفرما با مشکلات قوانین اداره کار و تأمین اجتماعی مواجه نیست؛ اما برای اینکه دانشجو انگیزه کار داشته باشد، برای آن حقوقی در نظر گرفته می‌شود که جایگزین شهریه تحصیلش شود از طرف دانشگاه نیز برایش گواهی سابقه کار تهیه خواهد شد این کارآموزی، محدودیتی ندارد و همه دانشجویان در همه مقاطع می‌توانند در همه ترم‌های تحصیلی خود در این طرح شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تبیین کرد: اکنون حدود ۳ هزار دانشجوی این دانشگاه در این طرح شرکت دارند و در صنایع مختلف مشغول به کار هستند. اغلب دانشجویان باانگیزه و مستعد از این طرح استقبال کرده‌اند؛ شرکت‌های بیمه و دانشگاه آزاد می‌توانند در حوزه‌های تحقیق، پژوهش و توسعه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته